Pablo_4649 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Witam mam problem z grą na dwóch graczy. Dałem dla 2 objektów poruszanie się i gdy <no key> mają się zatrzymać. Tylko gdy jeden gracz jeszcze steruje to drugi nie może się zatrzymać. Czy jest jakiś inny sposób aby zrobić zatrzymywanie się gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Założmy, że pierwszy gracz porusza się za pomocą strzałek. Stwarzasz więc cztery Eventy "Key Relase" z odpowiednimi klawiszami i dajesz w nich akcje zatrzymania się. To samo robisz z drugim graczem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Tego się właśnie obawiałem :( . Ale i tak wielkie dzięki. P.S. coś nie działa! Tworzenie klawisza do zatrzymania też nie wchodzi w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 ej masz tu przyklad https://gmclan.org/up1236_11_przykalad.html i zobacz czy o to ci chodzi :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Jak znam zycie nie określiłeś którego gracza mają dotyczyć akcje ktore wyznaczyłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Problem może być w tym że objekt jest otoczony przez siatkę i ma sie poruszac o 32. Jest to w przykładzie Maze na stronie Marka Overmarsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Przecież problem tkwi w <no key>. "Zatrzymaj się, jeżeli ŻADEN klawisz nie jest wsiśnięty". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Przecież problem tkwi w <no key>. "Zatrzymaj się, jeżeli ŻADEN klawisz nie jest wsiśnięty". Czy Ty masz mnie za jakiegoś totalnego nooba? Wiedziałem że takie coś nie będzie działać i dlatego dałem to pytanie na forum! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Czy Ty masz mnie za jakiegoś totalnego nooba? Wiedziałem że takie coś nie będzie działać i dlatego dałem to pytanie na forum!Dobrze, spokojnie, widocznie źle się zrozumieliśmy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Sorry ale męczę się już z tym problemem kilka dni i mam już dosyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Jaki jest system poruszania? Za pomocą speed i direction czy poprzez inkrementację np. x+=1 itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Klocek "start moving in a direction" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Mógłbyś zapodać plik edytowalny Twojej gry? To ułatwiłoby nam udzielenie Ci pomocy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 https://gmclan.org/up1202.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 wiem dlaczego. gdy puścisz przycisk zatrzymujesz się. A żeby się poruszać trzeba być wyrównanym do siatki, więc się blokujesz i nie możesz się poruszyć. Proponuję w stepie if !(keyboard_check(vk_left)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; if !(keyboard_check(vk_right)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; if !(keyboard_check(vk_up)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; if !(keyboard_check(vk_down)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Chyba raczej: if !(keyboard_check_released(vk_left)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; if !(keyboard_check_released(vk_right)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; if !(keyboard_check_released(vk_up)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; if !(keyboard_check_released(vk_down)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_pila Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 A nie lepiej do takich sytuacji, że jak nic się nie naciska to zatrzymuje to poprostu w create bohatera friction ustawić? Przecież z tarciem musi się zatrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Lukasz_pila Ja chcę aby gracz zatrzymał się w obrebie siatki. Gdy dam ten kod w stepie to gracz wogóle się nie porusza! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Maximal: nie obraź się ale twój kod jest ciut zły. Postać będzie stać dopóki nie jest puszczony klawisz, czyli gdy jest wciskany lub wciśnięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Czy ktoś na GMCLAN umie to zrobić? Nikt nie robił bombermana albo podobnej gry na 2 osoby? Pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 LOL to ci chodzi o cos takiego z bobmermana ze jak puscisz klawisz np w polowie krateczki (siatki) to on sam dojdzie do momentu kiedy będzie w środku? spróbuj normalnie ruch ustawic if keyboard_check(klawisz) {x+=3;} albo direction i speed i ze jak masz puszczone klawisze to sprawdza direction i np if w prawo to speed=3 "until" i tutaj sprawdza czy jest w kratce :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 No przecież mu napisałem! Pewnie nawet nie spojrzał. ;[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Joł Matthew :P ale twoj kod faktycznie cos nie dziala, ta funkcja place_snapped jakas gówniana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 No przecież mu napisałem! Pewnie nawet nie spojrzał. ;[ Spojrzał, skopiował, wkleił i nic! PS. Matthew jak u Ciebie działa to zapodaj przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 if !(keyboard_check(vk_left)) && !(keyboard_check(vk_right)) && !(keyboard_check(vk_up)) && !(keyboard_check(vk_down)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Matthew znowu nie działa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Nie no, to ja się poddaję xD . Jeszcze taka możliwość istnieje: if (keyboard_check_released(vk_left)) && (keyboard_check_released(vk_right)) && (keyboard_check_released(vk_up)) && (keyboard_check_released(vk_down)) && (place_snapped(32,32)) speed = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Działa, działa oto dowód: https://gmclan.org/up1096_11_Poruszanie.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Dzięki już działa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Very nice Matthew! Ale powiedz mi dlaczeog gdy zmieniam prędkość poruszania sie postaci w twej gierce to jest problem bo mimo to i tak postac idzie z prędkością 2 :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się