Skocz do zawartości

Drzewo z owocami


pablo1517

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec chce by na drzewie rosły jabłka.

chce żeby na drzewie pojawiały się one tylko w 3 miejscach.

Postanowiłem użyć tablic bo to chyba najrossądniejsze.

owoc[0]

owoc[1]

owoc[2]

 

chce tego użyc by zapisac tam pozycje jabłek, ale jak robić by drzewo sprawdzało czy tym miejscu np owoc[2] jest jabłko czy go nie ma (bo np zostało strącone)

moze rozumiecie co mam na mysli?

pomocy xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie... chodzi o to... kurde ktory z was farmera robi? Tak jak w farmerze w sklepie sa rozne towary na swoich polkach i tam jest ze kazdy towar np:

produkt[0] to item jakis. Ja chce zeby kazdy owoc to jablko i zeby mialo swoja pozycje zapisana jakby w tablicach jablko[0] jablko[1] i jablko[2] - to trzy jablka, i drzewo (obiekt) sprawdza czy na kazdym ze swoich jablek [0-2] faktycznie jest jablko czy zostalo stracone, gdy go nie ma to czeka tam powiedzmy 10 sekund i tworzy kolejne na to miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DArk ile ty masz doswiadczenia z GMem? Kiedy ja chce zeby kod był jak najbardziej profesjonalny (jak na moje zdolnosci a nie ogólnie) no i zeby będąc skutecznym było tego kodu jak najmniej. Jak będe dla każdego jabłka tworzył takie zmienne z false i true to napewno wiecej nawale niż bym łądnie i przejzyscie na tablicach zrobił. Szkoda że tu nikt nie jest łaskaw wytłumaczyć tablice....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jablko[0]=1
jablko[1]=0
jablko[2]=0

Tak przykladowo mozna to zrobic, wartosc 1 znaczy ze jablko jest, a 0 ze jablka nie ma. Zeby sprawdzic wtedy normalnie if jablko[0]=1.

Jezeli chcesz jeszcze w tablicy zapisac pozycje tych jablek to robisz tak

jablko[0,0]=1 //jablko nr 0 jest
jablko[0,1]=20 //x jablka nr 0 to 20
jablko[0,2]=30 //y jablka nr 0 to 30
jablko[1,0]=0 //jablko nr 1 nie istnieje
jablko[1,1]=50 //x jablka nr 1 to 500
itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie jestem pewien czy rozumiem xD ale zaraz sprawdze, spróbuje to teraz zrobić i jak cos to sie odezwe. Szkoda ze tutaj nie ma tego słynnego "pomógł", 2 jużbym dał :P

 

hej a teraz lepiej IFami sprawdzac kazda pozycje czy moze lepiej co np alarm[2]=100 sprawdzac to za pomocą pętli for? czy for zrzera wiecej pamieci?

 

Ok już nie ważne :P załapałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w ogóle nie sprawdzał czy jabłko jest czy go nie ma.. czemu ? Już tłumaczę.

 

Napewno jest jakies zdarzenie które powoduje, że jabłko spada tak ? Jakiś alarm czy zderzenie czy cokolwiek co sprawia ze wiszące wczesniej jabłko zaczyna spadać. Skoro mamy pewność ze jabłko zaczyna spadać to wiemy już ze napewno nie wisi nadal tam gdzie było. Wystarczy w tym samym miejscu dodać alarm[0]=100; I w alarmie tworzyć jabłko.

 

Co do samej tablicy wystarczyłoby wtedy tylko:

jablko[0,0]=x_jabłka_0;

jablko[0,1]=y_jabłka_0;

jablko[1,0]=x_jabłka_1;

jablko[1,1]=y_jabłka_1;

jablko[2,0]=x_jabłka_2;

jablko[2,1]=y_jabłka_2;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...