Skocz do zawartości

Sprawdzanie id obiektów w kolizji.


Rekomendowane odpowiedzi

Prosty problem:

Mam dwa identyczne obiekty, ich instancje zderzają się. Chcę uruchomić skrypt podając w argumenty id tych instancji. Ustawiłem uruchamianie skryptu w kolizji w danym obiekcie.

 

 

I: nie wiem jak podać id obu obiektów.

 

II: pomyślałem, że wstawiając w kolizje to skrypt uruchomi się 2 razy bo zarówno zderza się instancja I z II jak i II z I.

Taki mały problemik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jakbyś potrzebował wiecej takowych kolizji bo jest więcej takich obiektów w grze, to można bez globalnych, wystarczy kod wykonywać zawsze w obiekcie który ma wyższe id (bo zawsze jeden ma większe a drugi mniejsze)

 

GML
if id > other.id

{

skrypt(id, other.id);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...