raVVal Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Prosty problem: Mam dwa identyczne obiekty, ich instancje zderzają się. Chcę uruchomić skrypt podając w argumenty id tych instancji. Ustawiłem uruchamianie skryptu w kolizji w danym obiekcie. I: nie wiem jak podać id obu obiektów. II: pomyślałem, że wstawiając w kolizje to skrypt uruchomi się 2 razy bo zarówno zderza się instancja I z II jak i II z I. Taki mały problemik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 GML if global.skrypt_on = 0 { global.skrypt_on = 1; skrypt(id, other.id); } end step GML global.skrypt_on = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raVVal Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Eddie, gdzie mam zrobić ten pierwszy kod? Step czy kolizja? Ma być: if global.skrypt_on = 0 CZY if global.skrypt_on == 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 kolizja, a znaki == i = w przypadku GM w if działają tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raVVal Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Działa. :) Wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Jakbyś potrzebował wiecej takowych kolizji bo jest więcej takich obiektów w grze, to można bez globalnych, wystarczy kod wykonywać zawsze w obiekcie który ma wyższe id (bo zawsze jeden ma większe a drugi mniejsze) GML if id > other.id { skrypt(id, other.id); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się