RafiSI Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Co chcę osiągnąć: Program (gra) ma odczytywać wszystkie pliki z zewnątrz (skrypty nie) w tym m. in tło i sprite. Tło bezproblemowo jest wczytywane i "wkładane" do room'u. Sprite też ładnie działa... Problem: Kiedy chcę różnymi możliwymi sposobami narysować, wstawić object z odczytanym spritem, to ten (sprite) jest nie widoczny. Z kolei kiedy usunę wczytywanie tła wszystko jest należycie. Przebieg problemu: W evencie Create obiektu w osobnym room'ie (coś w stylu inicjacji wczytywania) GML global.bg_first = background_add(working_directory+"/graphic/bg/bg_first.png",0,0); } if file_exists(working_directory+"/graphic/bg/bg_inv.png") { // TŁO if file_exists(working_directory+"/graphic/blocks/mod_wground.png") { global.mod_wground = sprite_add(working_directory+"/graphic/blocks/mod_wground.png",0,0,0,0,0); } // SPRITE</span> Creation code w room'ie GML background_index[0] = global.bg_first; background_visible[0] = true; No i sam object w evencie Ctreate GML object_set_sprite(wall_gground,global.mod_gground); Wszystko na visible = true, object jest solid i musi być Prośba o rozwiązanie: Zatem co robię źle, że w żaden znany mi sposób umieszczania sprite m.in. draw nie działa mi kiedy jest tło. W ogóle nie działa mi żadna funkcja draw na tle. (używam 8.1.65 zarejestrowana) Co jest tego powodem i jak to rozwiązać. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Ekhm... może rysujesz background jako ostatni i przez to jest najbardziej na wierzchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafiSI Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Z tym też kombinowałem w room'ie, ale jak pisałem, żadna funcja Draw nie działa... Ponad to obiekt jest, sprite jest, ale jest nie widoczny... (oczywiście z visible = true ). Nie mam pojęcia jak to zrobić, no chyba, że jest na funkcja na kolejność rysowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 GML global.back_tlo=background_add('resources/back_tlo.png',0,0); room_set_background(rm_gra,0,1,0,global.back_tlo,0,0,0,0,0,0,1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 wszystko rysuje sie w takiej kolejnosci jakiej napiszesz, tj. np. draw_rectangle(0,0,320,240,0) draw_text(5,5,"tekst") narysuje tekst na prostokacie, a draw_text(5,5,"tekst") draw_rectangle(0,0,320,240,0) narysuje prostokat na tekscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafiSI Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 GMLglobal.back_tlo=background_add('resources/back_tlo.png',0,0); room_set_background(rm_gra,0,1,0,global.back_tlo,0,0,0,0,0,0,1); Teraz w ogóle nic ma - ani tła, ani obiektu - jego sprite wszystko rysuje sie w takiej kolejnosci jakiej napiszesz, tj. np. draw_rectangle(0,0,320,240,0) draw_text(5,5,"tekst") narysuje tekst na prostokacie, a draw_text(5,5,"tekst") draw_rectangle(0,0,320,240,0) narysuje prostokat na tekscie Wiem jak działa draw. Ale nie wiem co zrobić by działało na wczytywanym tle, w ogóle na jakim kolwiek tle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Sprawdź, jaką wartośc mają te zmienne, bo coś mi sie wydaje, ze moga mieć -1 bo tych grafik wcale nie wczytało... a błąd nie musiał wyskoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafiSI Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Sprawdź, jaką wartośc mają te zmienne, bo coś mi sie wydaje, ze moga mieć -1 bo tych grafik wcale nie wczytało... a błąd nie musiał wyskoczyć. I to też próbowałem, coś w stylu: GML fresk = sprite_get_name(global.mod_gground); fresk1 = sprite_get_number(global.mod_gground); fresk2 = sprite_get_width(global.mod_gground); fresk3 = sprite_get_height(global.mod_gground); draw_set_font(f_cash); draw_set_color(c_white); draw_text(1,1,"nazwa: "+fresk); draw_text(1,32,"numer: "+string(fresk1)); draw_text(1,64,"width: "+string(fresk2)); draw_text(1,98,"height: "+string(fresk3)); I sprite jest poprawny, draw działa tylko w tedy gdy mie tła :( Kiedy jest tło nie obiekty nie mają sprite, a draw nie działa, żadnych błędów nie mam typu: nie poprawny plik, brak pliku itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się