karolo320 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 istnieje sposób(nie musi być optymalny), żeby sprawdzić ile dany tekst ma długości w pixelach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 string_width(), najlepiej po poprzednim ustawieniu odpowiedniej czcionki. (string_lenght zwraca liczbe znaków dla odmiany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 dzieki, myslalem, ze width zwraca liczbe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 no zwraca, liczbę pikseli :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 string_width(), najlepiej po poprzednim ustawieniu odpowiedniej czcionki. (string_lenght zwraca liczbe znaków dla odmiany). Ja bym powiedział, że OBOWIĄZKOWO tuż przed użyciem "string_width" należy wywołać "draw_set_font(nazwa_fontu)", gdyż inaczej funkcja string_width nie zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Ja bym powiedział, że OBOWIĄZKOWO tuż przed użyciem "string_width" należy wywołać "draw_set_font(nazwa_fontu)", gdyż inaczej funkcja string_width nie zadziała. Mylisz się :P Sprawdzałem przed chwilą i działa normalnie ;) Na starcie gry ustawiana jest domyślna czcionka(Arial, 12 bodajże). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Działa z ostatnio używaną czcionką. Jaka to jest - zalezy od depth i id obiektów w roomie (a więc kolejności wykonania kodu) - ale np. jak korzystasz tylko z jednej czcionki w danym roomie, to zawsze zwróci prawidłową wartośc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Działa z ostatnio używaną czcionką. Jaka to jest - zalezy od depth i id obiektów w roomie (a więc kolejności wykonania kodu) - ale np. jak korzystasz tylko z jednej czcionki w danym roomie, to zawsze zwróci prawidłową wartośc. Ja tam sie nie spieram ale bez draw_set_font tuż przed wywołaniem string_width zawsze miałem problemy z prawidłowym działaniem mniej wiecej takiego kodu: GML var _imie, _dl_im, _dlmax_im, _licz_im; _imie:=get_string("Zdobyłeś najlepszą pozycję w tabeli High Score! Wprowadź Imię. ","Retrospect Workshop") _dlmax_im:=166; //max 166px szerokosci wpisu _licz_im:=24; //dlugosc max w znakach if string_length(_imie) < 1 then _imie:="Anonim"; if string_length(_imie) > _licz_im then { do { draw_set_font(font_fn); //OKAZUJE SIE ZE TO MUSI BYC TUZ PRZED WYWOLANIEM sring_width _dl_im:=string_width(_imie); if _dl_im > _dlmax_im then { _imie:=string_copy(_imie,0,_licz_im); _licz_im-=1; } else break; } until _licz_im<12 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się