Skocz do zawartości

Oświetlenie do gry TOP-DOWN


Dexter12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to znów ja i wracam z kolejnym problemem :) Szukałem na internecie przkyładów oświetlenia do gier 2D, już nie konicznie pod kątem top-down. Jest na tej stronie jeden przykład, owszem dobrze się spisywał dopóki nie z orientowałem się, że przy poruszeniu viewem światło porusza się razem z nim. Ma ktoś może jakiś pomysł aby temu zapobiec albo może podrzucicie jakiś inny przykład który się nada na wykorzystanie do mojego przypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przykładzie co podał Uzjel jest możliwość aby zrobić ten surface półprzezroczysty? Bo mi nie chodzi o to aby była ciemność wszędzie prócz tego miejsca gdzie są światła. Próbowałem wstawić draw_set_alpha(0.2); do rysowania i step'u mgły ale nic nie daje, może w złym miejscu to zamieszczam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje bardzo :) Teraz jeszcze jedno pytanie aby nie zakładać osobnego tematu bo rozwiązanie jest pewnie banalne proste a ja znów spędzam nad tym duzo czasu. Pod eventem Global Mouse Left Pressed mam funkcje instance_create (zwykłe wystrzeliwanie pocisku). Problem polega na tym, że gdy kliknę w grze lewy przycisk to wylatują dwa obiekty zamiast jednego. Jak przytrzymuje lewy przycisk myszy to już nie strzela to w czym problem albo może jakiś pomysł jak by usunąć ten zbędny obiekt?

 

EDIT: Dobra poradziłem sobie dość prostym kodem.

 

GML
if(distance_to_object(obj_gpo_bullet)<=3)

{

instance_destroy()

}

 

Dziękuje wszystkim bardzo za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...