Dexter12 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Witam, to znów ja i wracam z kolejnym problemem :) Szukałem na internecie przkyładów oświetlenia do gier 2D, już nie konicznie pod kątem top-down. Jest na tej stronie jeden przykład, owszem dobrze się spisywał dopóki nie z orientowałem się, że przy poruszeniu viewem światło porusza się razem z nim. Ma ktoś może jakiś pomysł aby temu zapobiec albo może podrzucicie jakiś inny przykład który się nada na wykorzystanie do mojego przypadku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 https://gmclan.org/index.php?plik=80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 dobrze się spisywał dopóki nie z orientowałem się, że przy poruszeniu viewem światło porusza się razem z nim. wystarczy odejmowac view_xview i view_yview od pozycji rysowanych na surface Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 W tym przykładzie co podał Uzjel jest możliwość aby zrobić ten surface półprzezroczysty? Bo mi nie chodzi o to aby była ciemność wszędzie prócz tego miejsca gdzie są światła. Próbowałem wstawić draw_set_alpha(0.2); do rysowania i step'u mgły ale nic nie daje, może w złym miejscu to zamieszczam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 draw_surface_ext, ostatni argument to alpha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Ok dziękuje bardzo :) Teraz jeszcze jedno pytanie aby nie zakładać osobnego tematu bo rozwiązanie jest pewnie banalne proste a ja znów spędzam nad tym duzo czasu. Pod eventem Global Mouse Left Pressed mam funkcje instance_create (zwykłe wystrzeliwanie pocisku). Problem polega na tym, że gdy kliknę w grze lewy przycisk to wylatują dwa obiekty zamiast jednego. Jak przytrzymuje lewy przycisk myszy to już nie strzela to w czym problem albo może jakiś pomysł jak by usunąć ten zbędny obiekt? EDIT: Dobra poradziłem sobie dość prostym kodem. GML if(distance_to_object(obj_gpo_bullet)<=3) { instance_destroy() } Dziękuje wszystkim bardzo za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Nie masz czasem postawionych 2 tych instancji, które strzelają? Sprawdź w debuggerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się