PolskiFrancuz Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Czy mógłby mi ktoś dać przykład jak zdeaktywować a później aktywować obiekty odległe o oc najmnie 2000px ? I 2 pytanie. CZy deactywować tylko npc, czy bloki typu podłoże nieruchome też ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Deaktywujesz wszystko poza kontrolerami. instancje statyczne deaktywujesz później niż instancje dynamiczne by te nie wchodziły na ściany itp po aktywacji. wartości xRange i yRange są dla konkretnego przypadku z mojej gry w której klocki mam wielkość 32x32 a największy dynamiczny object ma wielkośc 356x 148 pStatic i pDynamic to parenty GML (controler begin step) // region statycznychy ( większy ) xRange = 356; yRange = 148; instance_deactivate_object( pStatic ); instance_activate_region( view_xview - xRange, view_yview - yRange, view_wview + (xRange * 2), view_hview + (yRange * 2), 1 ); // region dynamicznych xRange = 32; yRange = 32; instance_deactivate_object( pDynamic ); instance_activate_region( view_xview - xRange, view_yview - yRange, view_wview + (xRange * 2), view_hview + (yRange * 2), 1 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 sprawdze ale pStatic to jest parent, mam go ustawić? jako parent ? Bo niektóre NPC mają parenta p_npc który odpowiada za fizyke(niektórą) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Możesz robić drzewko tj. wkładać parenta do parenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Dezaktywujesz wszystko. Aktywujesz obszar wokół viewa i wewnątrz. Potem, poza tym obszarem aktywujesz jakieś NPC czy co tam chcesz. Happy face :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 parent w parencie ? oOo kolejna rzecz na którą bym niewpad :D Wpisałem, nic nie przyśpieszyło :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 To sprawdź w debugu czy faktycznie się deaktywują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 otworz czerwona strzalka i sprawdz ilosc instancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 wiem jak się włącza debugger tylko niewiedziałem jak spr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się