Skocz do zawartości

Jaki format obrazków na tło jest najoszczedniejszy?!


Rekomendowane odpowiedzi

Po wgraniu kilku obrazków JPEG do GM ktore maja sluzyc jako tła program spuchł!

Zgralem wiec je z powrotem na dysk "save background" i co sie okazało....

Obrazek który wgrywalem jako 168 KB JPEG game maker przerobil na plik o wielkosci...631 KB.

 

168 KB na 631 KB!!!!

 

Obrazkow mam kilka wiec nagle program ze sredniego robi sie olbrzymem.

Moze ktos mi to wytlumaczyc i poradzic jakis inny format z ktory gm sie az tak nie gryzie :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Bo obrazek, jaki by nie był, wyświetlany jest na ekranie jako bitmapa. JPG czy PNG to tylko sposób zapisu na dysk. Myślisz, że dla czego gra która zajmuje 2GB na płycie wymaga 4GB ramu? Bo ma skompresowane tekstury, ale karta graficzna i tak rzuca je na ekran jako bitmapy (i prawdopodobnie tak tez je przechowuje, bo dekompresja co klatkę byłaby zabójcza) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załadowane obrazy są przechowywane już jako bmp.

Jak dobrze pamiętam to kiedyś w starszych wersjach GM (coś koło 4,5) było chyba inaczej ale mogę sie mylić. A może chodziło o to, że sprajty ładowane są obecne w całości do RAMu a kiedyś było, że dopiero w momencie użycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...