Skocz do zawartości

Zwiecha


ALT

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie są nawiasy klamrowe przy bloku kodu występującym pod pętlą for? Inaczej instrukcja break nie ma żadnego sensu. Podobnie warunek przy ifie.

 

Kolejna ciekawostka: GM wymaga, przynajmniej zawsze wymagał, trzech średników przy pętli for.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna ciekawostka: GM wymaga, przynajmniej zawsze wymagał, trzech średników przy pętli for.

zawsze używałem dwóch średników i wszystko śmigało. również w starszych wersjach GMa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno w GM nie siedzialem ale wdł mnie powinno być:

 

 

GML
{

for (yy=choose(288,256,224,192,160); yy<470; yy+=32) instance_create(xx,yy,oCube);

 

if (yy>=470 && !xx>=608)

{

xx+=32;

event_user(0);

}

}

jeżeli if jest poza pętlą lub jeżeli w tej pętli ten if ma być to napisz:

GML
{

for (yy=choose(288,256,224,192,160); yy<470; yy+=32)

{

instance_create(xx,yy,oCube);

 

if (yy>=470 && !xx>=608)

{

xx+=32;

event_user(0);

}

}

}

 

Przypomnijcie czy w GM bylo trzeba dawac na koncu sredniki. ; p

 

I daj errora jaki ci wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ten srednik na końcu? wyglada to conajmniej dziwnie.

Ja niedawno szukalem petli nieskonczonej i wstawiajac do petli while wartosc true tez doznawalewm zawiechy....az doszedlem do wniosku ze ... slusznie.

Program w GM teoretycznie nie idzie po kolei i nie zatrzymuje sie jego wykonywanie na petli for... on do niej wraca co chwile wiec wraca i wykonuje kolejny raz i kolejny i kolejny ... nie konczac poprzedniej petli..... Tak przynajmniej wykumalem w evencie STEP. Rozwiazanie? wstaw po prostu flage

if flaga then

{

twoja petla

{

}

flaga=false

}

 

dzieki czemu twoja petla wykona sie tylko raz.

Moge sie mylic ale chce pomóc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdz czy deklarowałeś istnienie "xx", bo zauwasz ze go nie ma. ; p

 

Taxi@ Ty wiesz do czego ogulnie są średniki? Jak byś pisał w innych językach to byś wiedział, gm może patrzy na kolejną linię, ale lepiej zawsze ten średnik dać, rzeby nie było ew. problemów i on nie wygląda dziwnie, tylko jasno określa koniec pewnego działania.

 

I jescze poco mu kur* pętla która wykona się raz, pętla jest poto aby wykonywać coć wielokrotnie w ciągu jednej klatki i poto ona jest. O.o.

wdł. ciebie poco jest pętla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak generator to spoko, sam tera z generator się bawie.; p. zara ci to rozkminie i przerobie na GML.

ew. przerobie komentarz. ; )

 

weś odpal gierke i sprawdz w specjalnym okienku (chyba z tego co pamiętam to zamiast zielonej to czerwona strzałeczka), gdzie pokarze ci ilość obiektów, bo wydaje mi się, że ty je masz tylko, że ci generuje jeden na drugim, bo pozycja xx w pętli jest stała, zrub, aby np. za karzdym razem dodaławło nie tylko yy+=32, ale i xx+=32 wynik jeszcze nie ten, ale będzie pewność, że na siebie nie włążą. ; p.

 

To ma generować jedną kpt ma kolumne o wysokośći, jakiejś, czy ten skrypt ma generować kolumny losowej wysokości do końca prawej strony, bo zauważ, że on robi chyba tylko jedną z daną wyskokością, jeżeli, nie zatrzymujesz pętli, po końcu stepa, to daj, żeby dawało ci plus 32 na końcu stepa, a nie w pętli to będzie ci to w kułko robić, i daj if'a, jeżeli xx jest większy od szerokości ruma wtedy nie rub pętli, zaraz ci to spisze. ; )

 

kurcze zara zainstaluje GameMakera i wyślesz mi kawałek plika. ok? tylko na PW. Ja puki co to pisze z pamięci. ; p

 

EDIT2:

sprubuj tak:

GML
for (xx=0;xx<room_width;xx+1)

{

for (yy=choose(288,256,224,192,160); yy<470; yy+=32)

{

instance_create(xx*32,yy,oCube);

}

}

 

I pisz co ci nie pasi, albo na PW wyslij plika to będę wiedział, co konkretnie potrzebujesz, ew dawaj na GG jak masz. ; p

 

możecie mi przypomnieć poco ten event_user(0) do generowania tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karol wlasnie mu podobne wyslalem. xD.

 

Jak by co gotowiec:

http://www.megafileupload.com/en/file/3417...aALTa-gm81.html (sprawdzone na avast i mcafe)

 

tylko zauwarz karol, że twój tworzy kolumny, o wysokości 15 - wartość losowa. ; p Sprawdzałem i jakoś tak mi wychodziło.

 

EDIT2:

mój sam kod w Create

GML
xx=0;

yy=0;

max_yy=0;

for (xx=0;(xx*32)<room_width;xx+=1)

{

max_yy=round(random_range(1,5));//5 to maksymalna wysokość kolumny, a 1 to minimalna

for (yy=0; (yy*32)<(max_yy*32); yy+=1)

{

instance_create(xx*32,room_height-yy*32,oCube);

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...