LolikZabijaka Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Cześć, mam jedno pytanie, jak zrobić w strzelance od boku ruch rąk w dół i górę, tak żeby celować? jest może jakiś silnik tego, czy coś ? żeby działał w miarę poprawnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 mam nadzieje, ze Bedziom sie nie obrazi, reka jest jego autorstwa: https://gmclan.org/up7221_12_reka_dla_bedzia.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 a zeby przy postaci była, to co, instance_create ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 w create postaci: instance_create(x,y,reka), albo wstawiasz ja do rooma. i zeby byla zawsze przy hero to w step: x=hero.x+image_xscale*ilestam y=hero.y+ilestam a zeby nie skakala(bo moze, nie wiem) to w draw jeszcze: draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,hero.x,hero.y,image_xscale,image_yscale ,direction,c_white,1) e: ale lepiej by bylo wywalic obiekt reki i go wcielic do bohatera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 dobra, a żeby wraz z tym jak reka sie o 180 stopni obróci to żeby postać tez sie obróciła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 GML if mouse_x > x // jeśli pozycja x myszy jest mniejsza od gracza {image_xscale=-1} // gracz obraca się w lewo (zakładam, że sprite gracza masz w prawo) else // a jeśli nie {image_xscale=1} // gracz obraca się w prawo</span> To by chyba było tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 tak samo jak w rece... if mouse_x>x image_xscale=1 else image_xscale=-1 o patrz, bedziom mnie uprzedzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 ostatnie pytanie, chcę ograniczyć zakres kąta ruchu, żeby przy lekkim przechyle postać zmieniała kierunek, gdzie to wpisać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 tak samo jak w rece... if mouse_x>x image_xscale=1 else image_xscale=-1 o patrz, bedziom mnie uprzedzil GML image_xscale = ( mouse_x - x ) / abs( mouse_x - x ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Sernat: 0/0 error! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 GML image_xscale = sign( mouse_x - x );Jeśli już. Ew. można wykluczyć gdy 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Sernat: 0/0 error! Przecież nie mam pojęcia co autor tematu chce otrzymywać, gdy myszka ma taką samą pierwszą współrzędną jak gracz. Zastanów się ;) . GML image_xscale = sign( mouse_x - x );Jeśli już. Ew. można wykluczyć gdy 0. Fakt, nie znałem tego :) . Takie przyzwyczajenie z graphwar.com :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Nie wiem tylko czy nie lepiej użyć tego Twojego, nie wiem jak jest w GMie z prędkością wyrażeń vs wbudowanymi funkcjami. Bardzo fajna gra tak swoją drogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 nie rozumiem tego kodu, chce, żeby kiedy grac obróci bronią o 30 stopni, to żeby zmieniał kierunek, a zmienia, kiedy obracam o 90 <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Tak ale twoja opcja jest gorsza,bo wymaga więcej obliczeń (mniej FPS) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się