karolo320 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 dzien dobry. Chciałbym, żeby moje okrągłe obiekty zderzaly sie ze soba.. fizycznie? Chciałbym uwzglednic dobre direction, a takze speed - kula, ktora ledwo muśnie drugą skręca tylko lekko i traci tylko trochę speeda. Mysle nad tym juz dlugo i chyba nie wymyśle :P Masy kul sa takie same, promienie tez. Z gory dzieki na pomoc :) e: ten temat to moze do pytan zaawansowanych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 9 Lutego 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Gdzieś widziałem przerobiony gmphisic, który daje możliwość widoku od góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Wsadzanie całego silnika fizyki do GMa tylko do bilardu? No proszę. Jedyny problem jaki tu jest to wyliczenie punktu kolizji bill z bilą i ze stołem - to drugie łatwiejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Pytania zaawansowanych polegają na tym, że dajesz część swojego kodu, a my mówimy gdzie masz błąd lub co poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Zastanów się, jakie dane są Ci potrzebne, aby wyliczyć wektor ruchu bili po uderzeniu w inną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Pytania zaawansowanych polegają na tym, że dajesz część swojego kodu, a my mówimy gdzie masz błąd lub co poprawić.Pytania zaawansowanych polegają na tym, że ktoś zgłasza problem wymagający biegłej wiedzy z zakresu GM jak i z innych dziedzin. https://gmclan.org/up152_14_bilard.html Masz, 20 minut pracy. Bardzo zubożona wersja. Nawet z błędem. Kombinuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 w gm8.1? ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Twój ból. Miłego updateu do nowszej wersji. EDIT https://gmclan.org/up152_0_bilard.html Tyle mogę pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 updatowac nie bede, bo mam gm8 w pro(chyba ze nie strace pro, o czym nie wiem :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Jeśli masz klucz to nie widzę problemu. http://gamemakerblog.com/2011/04/15/upgrad...-gamemaker-8-1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 no wiesz co, takie cos rozwiazales tak? direction = point_direction( a.x, a.y, b.x, b.y ); force = point_distance( 0, 0, lengthdir_x( a.force, a.direction ) + lengthdir_x( b.force, b.direction ), lengthdir_y( b.force, b.direction ) + lengthdir_y( a.force, a.direction ) ); a.direction = direction + 180; a.force = force * 0.98; b.direction = direction; b.force = force * 0.98; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Trzeba by jeszcze uwzględnić kolizje dla siły > 20, wektor siły kuli przy kolizji i takie tam. Ale w sumie masz rację, poprawię i zrobię z tego przykład, później wrzucę do zasobów. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Taki przykład mógłby być pożyteczny. Z kolizji kul szybko możnaby go przerobić na kolizje bardziej złożonych obiektów, z różnymi sprężystościami, masami itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Nie do końca. Akurat tutaj nie musimy implementować pełnej fizyki, wystarczy zubożona, ale dokładniejsza. Precyzując, musimy rozwiązać taki problem: Mamy 3 kule. Intuicja podpowiada nam, że zielona i niebieska powinny się odbić, ale w tym co obecnie napisałem odbiją się zielona i żółta. Dlaczego? Bo skrypt w ogóle nie sprawdza czy przypadkiem po drodze nie nastąpi kolizja zielonej z niebieską tylko przeskakuje o wektor i dopiero wtedy sprawdza czy nie nastąpiła kolizja. Większość silników fizycznych rozwiązuje to po prostu większym próbkowaniem, np. 10 razy w ciągu stepa. My tego nie potrzebujemy, w końcu nie operujemy na złożonych figurach tylko na... okręgach. Swoją drogą, nie wiem czy chce mi się to pisać w GMie - bez prostych struktur to niesamowite pieprzenie się, a używanie DSów... no proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Chyba w serii 8 nie ma co na to liczyć... sam czekam na struktury (oj, jak by się prosto zapisywało itemy i zasoby...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Nom. W jakim bym języku się nie babrał, struktury niezwykle ułatwiały życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się