MiChAl200 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Mam taki skrypt o nazwie "spr_sprite" switch(hotbar.idObj[]) { case 1: return spr_ziemia; break; case 2: return spr_kamien; break; case 3: return spr_piasek; case 4: return spr_drzewo; default: return puste; } hotbar.idObj[] to tablica. Czy da się zrobić, żeby przy pętli for za każdym razem tworzyła się się zmienna "co", która wywołuje skrypt "spr_sprite", ale za każdym razem z innym indeksem tablicy? Czyli najpierw hotbar.idObj[1], wynik zapisać w 'co', narysować sprite'a, i od nowa pętla hotbar.idObj[2], wynika zapisać w "co" itp. Draw w obiekcie "Hotbar" for(i=1; i<7; i+=1) { co = spr_sprite(); draw_sprite (co, -1, view_xview + 32*(6+i), view_yview + 416); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Nie łatwiej jest wszystkie obrazki wstawić do jednego sprite'a i używać zmiennej image_index? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Ale każdy z tych sprite'ów jest obrazkiem innego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Co z tego? Każdemu dajesz ten sam sprite, tylko w Create ustawiasz: GML image_speed = 0 image_index = /i tutaj numer obrazka ze sprite'a/</span></span> To oszczędza sporo kłopotu, kodu i czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 switch(hotbar.idObj[ argument0 ]) a potem: draw_sprite ( spr_sprite(i), ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Coś nie działa, bo jest "Illegal argument count calling script "spr_sprite". Script requires 0 arguments, 1 have been supplied." Zamiast "argument0" mam też wstawić "i" czy co? ------------------------------------------------------- A nie chwila, po prostu argument0, mam :P Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się