karolo320 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 da sie zrobić tak, żeby pewiem obszar z rooma zamienic magicznie w sprite? Chodzi mi o np. cykniecie skrina i od 100x100 do 200x200 jest jakis sprite. E:najlepiej nie uwzględniając myszki i(tu przypuszczam bedzie trudno, bądź niemożliwe)backgrounda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 1. wyłączasz kursor myszki window_set_cursor( cr_none ); 2. sprite_create_from_screen() 3. włączasz kursor myszki window_set_cursor( cr_default); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 mistrzu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 DOUBLEPOST :P w[0,1]=0 execute_string('while(sprite_exists(oczy'+string(w[0,1])+')){w[0,1]+=1}') chcę sobie sprawdzic ile mam sprite oczy :) gra mi się zapętla, czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Nie możesz zrobić jak GM? Po stworzeniu sprite'a dać w[0,1]+=1;? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Czemu? Bo nie ogarniam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Wstaw tam show_message, to się dowiesz, który fragment kodu się zapętla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 @up: <facepalm> execute_string('while(sprite_exists(oczy'+string(w[0,1])+')){w[0,1]+=1}') Zapętla się w[0,1]+=1 bo warunek sprite_exists(oczy'+string(w[0,1]) jest spełniony.Poza tym to jak dla mnie zawsze będzie się zapętlał bo się wartość warunku nie zmienia. W execute_string chyba zmienne zewnętrzne nie działają(oprócz globalnych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Czemu sfacepalmowałeś Muczka? if keyboard_check_pressed(ord('I')) global.skrin=sprite_add_from_screen(0,view_xview,view_yview,640,480,0,0) w drawie draw_sprite(global.skrin,-1,view_xview,view_yview) ale nic sie nie wyswietla, czemu? E:wyswietla sie maly czarny kwadracik w lewym gornym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 RIFLESZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Dzień dobry, ja jeszcze raz(jako, iż moje pytanie spadło z nowosci). Jak otwieram menu, to mi deaktywuje wszystkie obiekty, ale chcę miec skrina w tle. Zorientowalem sie, ze trzeba uzyc sprite_add_from_screen, lub sprite_create_from_screen, lecz nie wiem jak :P Chciałbym jeszcze, żeby był rozmaziany(tak jak w minecrafcie na poczatku), ale to chyba trudniejsze bedzie. Z gory dzieki :) E: prosze o nie banowanie za doubleposta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 @adam014: <facepalm> Zauważ, jak działą ta pętla. Jeśli istnieje sprite ('oczy'+string(x)), to wartość x wzrasta o 1, więc nie sprawdza cały czas tego samego, zatrzyma się, gdy sprite o nazwie 'oczy' z numerem x nie istnieje. A to na pewno nastąpi. No i w execute_string działa wszystko, co działa w GML-u. @topic: Zanim zdezaktywujesz menu, przerzuć rysowanie na przygotowanego wcześniej surface'a o wielkości viewa i użyj funkcji screen_redraw(). Następnie na kolejnym surface'u o wymiarach 2x mniejszych od viewa narysuj tego pierwszego surface'a w skali 0.5. Na koniec narysuj tego mniejszego surface'a na większym w skali 2. GML //s1 - surface o wymiarach 1024x768 //s2 - -..--..- 512x384 texture_set_interpolation(1) surface_set_target(s1) screen_redraw() surface_set_target(s2) draw_surface_stretched(s1,0,0,512,384,0,0) surface_set_target(s1) draw_surface_stretched(s1,0,0,1024,768,0,0) //wymiary surface'ów zmieniasz wg tego, jakich rozmiarów masz view i jak duże ma być rozmycie; im mniejszy s2, tym bardziej rozmyty obraz</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 dzieki, mistrzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi