Skocz do zawartości

npc graczy w wyścigach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Co parę fps, np. przy pomocy alarmu, sprawdzać czy w pewnej odległości na wprzód (lengthdir_x i lengthdir_y) nie ma kolizji z plamą. Jeżeli jest, to sprawdzić lekko po bokach plamy (dodajesz np. 30 stopni do lengthdir_x i y) czy jest wolna przestrzeń / droga. Jeśli tak, to tutaj musisz zrobic blokadę jazdy w stronę checkpointa, blokadę alarm[0], a nastepnie dorobić np. alarm[1], który co jeden fps doda/odejmie (zależnie od kierunku) do direction 1 (np. z 10 razy), a potem żeby jechał w stronę kolejnego checkpointa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK

oto update:

https://gmclan.org/up808_4_wi_cigi_i_weypointy.html

lecz skrypt omijania oleju jest szokujący więc niezaz może on niedziałać lub robić odwrotnie co powinien :(

 

EDIT:

Najnowszy update! 10.06

https://gmclan.org/up808_4_wi_cigi_i_weypointy.html

bez błędu z omijaniem oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

U mnie tak samo. Usuń kolizję z krawędziami planszy. Co do omijania plamy, to jeszcze dorób coś takiego by była sprawdzana kolizja po obu stronach plamy, a nie tylko jednej. I jezeli dwa boki są puste, to możesz zrobić wybór na zasadzie random lub pomierzyć, z którego boku będzie krótsza droga do kolejnego checkpointa. Wtedy samochodzik będzie wybierał prawdopodobnie krótszą drogę (prawdopodobnie - bo może się zdarzyć plansza z dużą ilością wiraży i dziwnie rozstawionymi checkpointami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...