Skocz do zawartości

Zaciemnianie rooma


Trotom

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzysz sobie jakiś obiekt z depth np -1000000 i w draw dajesz:

 

GML
if (prad == false)

{

draw_set_color(c_black);

draw_set_alpha(0.9);

draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+view_hview,0);

draw_set_alpha(1);

}

 

Nie wiem czy o to Ci chodzi ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden problem, a nie chciałem zakładać jeszcze jednego tematu, więc ...

1. Chciałem zrobić, aby moja postać strzelała, więc napisałem taki kodzik z alarmem:

GML
if (keyboard_check(vk_alt) and naboj > 0 and alarm[0] == 0 )

{

instance_create(x,y,naboj)

alarm[0] = 2 * room_speed

}

... , ale nie wiedziałem, gdzie go wstawić. Więc na początek wstawiłem go do step. Nic. No to do alarmu. Nic. Help me!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba chodzi o te "and". Zamiast "and daj "if" i wstaw do step. No i chyba brakuje na jakim x,y ma się pojawiać. Rozumiem że to akcja dla postaci.Tu ją nazwę obj_bohater.

GML
if (keyboard_check(vk_alt)

if naboj > 0

if alarm[0] == 0 )

{

instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,naboj)

alarm[0] = 2 * room_speed

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuj tak ja tak zawsze robię i działa.

 

W evencie "create" dla postaci:

GML
naboje = 10//ile jest naboi

strzal = 5//ile czasu minie do kolejnego wystrzału

mozna_strzelac = 1//czy można strzelić. 1 to tak 0 to nie.</span>

 

w evencie step dla postaci

GML
if strzal < 5

strzal +=1

 

if strzal = 5

if naboje > 0

{mozna_strzelac = 1}

else

mozna_strzelac = 0

 

znów w evencie step

GML
if (keyboard_check(vk_alt)

{

if mozna_strzelac = 1

{instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,naboj

strzal = 0

naboje -=1

}

}

 

A jeśli to nie zadziała to wejdź tutaj:

https://gmclan.org/index.php?pliki=4&s1...=DESC&s4=id

 

i pobierz przykład strzelanki to ten pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mam dość dużo pytań, a temat mówi o jednym (pytaniu), postanowiłem zmienić nazwę i zamieszczać tutaj swoje wszystkie pytania. Oto pytanie:

 

Otóż zrobiłem pasek u góry, na którym widać życie i inne rzeczy, jednak na tym pasku nie widać pasków życia i napisów. Nie widziałem tam zminnej depth, więc pytanie:

Czy muszę robić obiekt-prostokąt i dać mu jakiś depth, czy można to jakoś inaczej zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę:

GML
draw_rectangle(0,0,640,32,false) //prostokąt

if zycie >= 1

{

draw_sprite(zycie_,image_index,0,0)

}

if zycie >= 2

{

draw_sprite(zycie_,image_index,20,0)

}

if zycie >= 3

{

draw_sprite(zycie_,image_index,40,0)

}

if zycie >= 4

{

draw_sprite(zycie_,image_index,60,0) // wyświetla ile masz serc

}

draw_healthbar(100,16,120,16,20,c_gray,c_blue,c_yellow,0,true,true) // pasek</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...