Skocz do zawartości

Brox

Użytkownicy
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Brox

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Tak chodzi mi o to żeby postać chodziła po środku :D Wyśrodkowanie originów nie bardzo mi pasuje, więc póki co każdy punkt przesuwam funkcją path_change_point(), nie jest to zbytnio optymalne zwłaszcza przy długiej ścieżce. Nie wiem czy istnieje też inny sposób aby nie centrowało w tej siatce ?
  2. Siamka mam taki kod: GML target_x = argument0; target_y = argument1; siatka = mp_grid_create(target_x - 256, target_y - 256, ((x - (target_x - 256)) / 32) + 9, ((y - (target_y - 256)) / 32) + 9, 32, 32) r = mp_grid_path(siatka, sciezka, x, y, target_x, target_y, false); mp_grid_destroy(siatka); Tworzy on ścieżkę (path) za pomocą siatki i mam taki problem że punkty tej ścieżki ustawiają się po środku danej kratki w siatce, a jak zrobić by ten punkt ustawiał się w lewym górnym rogu? Czyli jak kratka ma 32x32 to żeby punkt się nie ustawiał w pozycji 16, 16 tylko 0, 0.
  3. Siemka mam pytanie, czy da się jakoś zrobić żeby grafika się tak nie psuła gdy ustawiam fullscreen ze skalowaniem "Full scale" w grze? Używam game maker 8.0
  4. Zamiast room_goto_previous napisz room_goto_previous() ;d
  5. Łee szkoda, a da się jakoś skopiować "zawartość" tego starego surface do tego nowego? Wydaje mi się, że do tego służy surface_copy, ale nie za bardzo wiem jak z tego korzystać.
  6. Siemka mam pytanie, bo gdy się tworzy surface to trzeba podać na początku jego szerokość i wysokość, a czy da się później już po stworzeniu tego surface zmienić jego szerokość i wysokość?
  7. Ok, poczytałem trochę jak wysyłać te bajty, ale i tak coś mi nie wychodzi. kod na wysyłanie: GML file = file_bin_open("image.png",0); size = file_bin_size(file); for(i=0;i<size+1;i+=1) { bajt = file_bin_read_byte(file); file_bin_seek(file,i); clearbuffer(); writebyte(IMAGE); writebyte(bajt); sendmessage(global.serwer); } file_bin_close(file); kod na odbieranie: GML case IMAGE: file = file_bin_open("image.png",1) file_bin_write_byte(file,readbyte()); file_bin_close(file) break; No i gdy już się wszystko wyśle to i tak plik jest o rozmiarze jednego bajta to tak jak by doszedł tylko jeden bajt. Nie wiem o co chodzi, może chodzi o to że gdy ciągle otwieram ten plik aby wpisać tego bajta to najpierw się czyści ten plik a potem go zapisuje, a nie że dopisuje do tego co już jest, jeżeli tak jest to co zrobić aby dopisywało? Oczywiście zrobię tak aby wysyłało większe pakiety tych bajtów a nie tylko po jednym, ale jak to nie chce działać to nie ma co zaczynać :D.
  8. A mógłbyś mi napisać jak to mniej więcej się robi, bo nie za bardzo wiem :D
  9. Siemka! Mam pytanie jak mogę wysłać za pomocą 39dll.dll obrazek? Męczę się z tym i coś mi nie wychodzi. Jak ja to robie: :D Najpierw zamieniam obrazek.bmp na tekst, następnie otwieram go za pomocą file_text_open_read.... i całą zawartość zapisuje do jednej zmiennej (zmienna += file_text_read_string()....) no i gdy go wysłam to przy odbiorze są tylko 5 pierwszych liter tego tekstu z obrazka a reszty nie ma. Więc jak to zrobić, aby wysłać obrazek poprzez 39dll.dll po zmienieniu jego formatu na .txt?
  10. Tak były ułamkowe. Zmieniłem i teraz jest wszystko dobrze. Wielkie dzięki za pomoc!
  11. draw_text(..) draw_sprite(...) :D
  12. Siemka mam taki dziwny problem na obrazku niżej są cztery wyrazy <WOLNE>, ale jak się dobrze popatrzymy to widać, że drugi napis <WOLNE> jest jakoś dziwnie rozmyty/krzywy nawet ta ikona obok niego jest krzywa, w grze widać to wyraźnej niż na tym obrazku . Nie wiem właśnie czemu w tamtym miejscu tak dziwnie jest, a w innych jest normalnie. Wie może ktoś z was jak to naprawić? :D Z góry dzieki !
  13. Wielkie dzięki! Właśnie czegoś takiego szukałem ;p
  14. W artykułach znalazłem jedynie szyfrowanie plików tekstowych, a mi właśnie o takie coś chodzi, ale żeby szyfrowało mi jakoś obrazek a nie tekst :D.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...