Trotom Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Czy można zaciemnić room za pomocą zmniennej? Chodzi mi o uzyskanie efektu wyłączenia prądu. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brox Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Tworzysz sobie jakiś obiekt z depth np -1000000 i w draw dajesz: GML if (prad == false) { draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(0.9); draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+view_wview,view_yview+view_hview,0); draw_set_alpha(1); } Nie wiem czy o to Ci chodzi ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Thank you very much! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Możesz też za pomocą backgrounda z ustawionym depth bardzo nisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Mam jeszcze jeden problem, a nie chciałem zakładać jeszcze jednego tematu, więc ... 1. Chciałem zrobić, aby moja postać strzelała, więc napisałem taki kodzik z alarmem: GML if (keyboard_check(vk_alt) and naboj > 0 and alarm[0] == 0 ) { instance_create(x,y,naboj) alarm[0] = 2 * room_speed } ... , ale nie wiedziałem, gdzie go wstawić. Więc na początek wstawiłem go do step. Nic. No to do alarmu. Nic. Help me! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Tu chyba chodzi o te "and". Zamiast "and daj "if" i wstaw do step. No i chyba brakuje na jakim x,y ma się pojawiać. Rozumiem że to akcja dla postaci.Tu ją nazwę obj_bohater. GML if (keyboard_check(vk_alt) if naboj > 0 if alarm[0] == 0 ) { instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,naboj) alarm[0] = 2 * room_speed } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Wielkie dzięki! Dalej nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 może alarm[0] == -1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Już wiem! U mnie nie było obj_bohater tylko bohater. Wcześniej tego nie raportował, bo nie używał tego. Dzięki Baca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 To spróbuj tak ja tak zawsze robię i działa. W evencie "create" dla postaci: GML naboje = 10//ile jest naboi strzal = 5//ile czasu minie do kolejnego wystrzału mozna_strzelac = 1//czy można strzelić. 1 to tak 0 to nie.</span> w evencie step dla postaci GML if strzal < 5 strzal +=1 if strzal = 5 if naboje > 0 {mozna_strzelac = 1} else mozna_strzelac = 0 znów w evencie step GML if (keyboard_check(vk_alt) { if mozna_strzelac = 1 {instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,naboj strzal = 0 naboje -=1 } } A jeśli to nie zadziała to wejdź tutaj: https://gmclan.org/index.php?pliki=4&s1...=DESC&s4=id i pobierz przykład strzelanki to ten pierwszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 z tym przycienianiem to naj prosciej zrobic dlogi i szeroki prostokad by pokrywal room i dac mu image_alpha=0.6 powinno dzialac jak nalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Ponieważ mam dość dużo pytań, a temat mówi o jednym (pytaniu), postanowiłem zmienić nazwę i zamieszczać tutaj swoje wszystkie pytania. Oto pytanie: Otóż zrobiłem pasek u góry, na którym widać życie i inne rzeczy, jednak na tym pasku nie widać pasków życia i napisów. Nie widziałem tam zminnej depth, więc pytanie: Czy muszę robić obiekt-prostokąt i dać mu jakiś depth, czy można to jakoś inaczej zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 jak je zrobiłeś, daj kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Proszę: GML draw_rectangle(0,0,640,32,false) //prostokąt if zycie >= 1 { draw_sprite(zycie_,image_index,0,0) } if zycie >= 2 { draw_sprite(zycie_,image_index,20,0) } if zycie >= 3 { draw_sprite(zycie_,image_index,40,0) } if zycie >= 4 { draw_sprite(zycie_,image_index,60,0) // wyświetla ile masz serc } draw_healthbar(100,16,120,16,20,c_gray,c_blue,c_yellow,0,true,true) // pasek</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 napewno masz zle argumenty w draw_healthbar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Sprawdzałem przed napisaniem w grze i teraz w dokumentacji. A propos to czy można w healthbarze ustawić własną zmienną, czy musi być health?? EDIT: Znalazłem!! Dzięki za chęci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się