micha_i Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam. Problem jest taki: mam obiekt A i obiekt B przy zderzeniu obiekt B pobiera do zmiennej TOG id obiektu A, by użyć tego do latania dookoła objektu A(bo musi wiedzieć który to). Jak zrobić, by po kliknięciu prawym na obiekt A, WSZELKIE zmienne tog w obiektach B, które mają wartość id tego obiektu A były ustawiane na 0? Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Listopada 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 GML with (b) tog = -1; Samych zmiennych nie da się w GM kasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Nie o to mi chodzi, mam kilka obiektów A i masę B,jak B koliduje z A, to B do zmiennej TOG zapisuje id obiektu A, i używa tego do ruchu wokół tego obiektu.Jak ustawić zmienną TOG na 0 TYLKO do obiektów B, w których ta zmienna ma id danego obiektu A. i drugie pytanie: Jak zliczyć obiekty B, które mają tą zmienna na danej wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 GML B.zmienna = id; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Znów nie to, Chodzi mi o zmiane zmiennej na 0 tylko w tych obiektach , w których ta zmienna ma wartość ID. E: i o policzenie takich obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Listopada 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Nie o to mi chodzi, mam kilka obiektów A i masę B,jak B koliduje z A, to B do zmiennej TOG zapisuje id obiektu A, i używa tego do ruchu wokół tego obiektu.Jak ustawić zmienną TOG na 0 TYLKO do obiektów B, w których ta zmienna ma id danego obiektu A. i drugie pytanie: Jak zliczyć obiekty B, które mają tą zmienna na danej wartości? 1. GML var id_obiektu_A; //zmienna tymczasowa jest tymczasowo globalna w tym zakresie (klocek execute piece of code, albo blok kodu) id_obiektu_A = other.id; //other, bo to kolizja, zatem other to obiekt A with (b) { //ponizszy kod wykonuje się "z" obiektu b if (tog == id_obiektu_A) tog = 0; } 2. GML var razem; razem = 0; with (b) { //ponizszy kod wykonuje się "z" obiektu b if (tog == <jakas wartosc>) razem+=1; } Przypominam, że po WITH operujemy na obiekcie w nawiasie i zmienne z obiektu z ktorego ten kod jest wywołany są dostępne tylko pod other.zmienna - natomiast zmienne var są globalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Mamy nieporozumienie,gnysek za szybko wkkleił posta MAM obiekt A, spotyka sie z B, zmienna tog w obiekcie B ustawia sie na id obiektu A(to mam). JAK policzyć ile obiektów B ma zmienną tog ustawioną na id tego A? i jak zmienić tą zmienna TYLKO W TYCH obiektach B na 0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Listopada 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 No właśnie to podałem powyżej... GML var id_obiektu_A,razem; id_obiektu_A = <tutaj wstaw to id>; razem =0; with (b) { if (tog == id_obiektu_A) { razem +=1; //liczysz ile obiektów B ma zmienną tog ustawioną na id tego A tog = 0; //zmieniasz tą zmienna TYLKO W TYCH obiektach B na 0 } } Proszę, przeanalizuj trochę mój kod, zanim powiesz, że nie o to chodziło. Nawet jeśli nie do końca rozumiem o co Ci chodzi, to sobie popraw mój kod aby Ci działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się