Skocz do zawartości

wymazywanie zmiennej obiektów posiadających daną wartość w niej


micha_i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem jest taki:

mam obiekt A i obiekt B

przy zderzeniu obiekt B pobiera do zmiennej TOG id obiektu A, by użyć tego do latania dookoła objektu A(bo musi wiedzieć który to).

Jak zrobić, by po kliknięciu prawym na obiekt A, WSZELKIE zmienne tog w obiektach B, które mają wartość id tego obiektu A były ustawiane na 0?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to mi chodzi, mam kilka obiektów A i masę B,jak B koliduje z A, to B do zmiennej TOG zapisuje id obiektu A, i używa tego do ruchu wokół tego obiektu.Jak ustawić zmienną TOG na 0 TYLKO do obiektów B, w których ta zmienna ma id danego obiektu A.

i drugie pytanie: Jak zliczyć obiekty B, które mają tą zmienna na danej wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Nie o to mi chodzi, mam kilka obiektów A i masę B,jak B koliduje z A, to B do zmiennej TOG zapisuje id obiektu A, i używa tego do ruchu wokół tego obiektu.Jak ustawić zmienną TOG na 0 TYLKO do obiektów B, w których ta zmienna ma id danego obiektu A.

i drugie pytanie: Jak zliczyć obiekty B, które mają tą zmienna na danej wartości?

 

1.

GML
var id_obiektu_A; //zmienna tymczasowa jest tymczasowo globalna w tym zakresie (klocek execute piece of code, albo blok kodu)

id_obiektu_A = other.id; //other, bo to kolizja, zatem other to obiekt A

with (b) { //ponizszy kod wykonuje się "z" obiektu b

if (tog == id_obiektu_A) tog = 0;

}

 

2.

GML
var razem;

razem = 0;

with (b) { //ponizszy kod wykonuje się "z" obiektu b

if (tog == <jakas wartosc>) razem+=1;

}

 

Przypominam, że po WITH operujemy na obiekcie w nawiasie i zmienne z obiektu z ktorego ten kod jest wywołany są dostępne tylko pod other.zmienna - natomiast zmienne var są globalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy nieporozumienie,gnysek za szybko wkkleił posta

MAM obiekt A, spotyka sie z B, zmienna tog w obiekcie B ustawia sie na id obiektu A(to mam).

JAK policzyć ile obiektów B ma zmienną tog ustawioną na id tego A?

i jak zmienić tą zmienna TYLKO W TYCH obiektach B na 0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No właśnie to podałem powyżej...

 

GML
var id_obiektu_A,razem;

 

id_obiektu_A = <tutaj wstaw to id>;

razem =0;

 

with (b) {

if (tog == id_obiektu_A) {

razem +=1; //liczysz ile obiektów B ma zmienną tog ustawioną na id tego A

tog = 0; //zmieniasz tą zmienna TYLKO W TYCH obiektach B na 0

}

}

 

Proszę, przeanalizuj trochę mój kod, zanim powiesz, że nie o to chodziło. Nawet jeśli nie do końca rozumiem o co Ci chodzi, to sobie popraw mój kod aby Ci działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...