Skocz do zawartości

Kilka pytań


Tismas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeśli jakiś temat już był to proszę link do niego bo go nie znalazłem :)

 

1.Zrobiłem skilla i chcę żeby on odbierał hp wrogom tylko w zasięgu 150, a zamiast tego zabiera wszystkim jeśli jest jakikolwiek w tym zasięgu :(

 

Mój Code:

GML
if distance_to_object(Enemy)<150{hp-=2}

 

Jak go przerobić żeby zabierał hp wrogom w zasięgu 150?

 

! Done !

 

2.Jak zrobić żeby postacie same chodziły na określonym obszarze?(Prawo,Lewo,Góra lub Dół co sekundę)

 

3.Jak zrobić menu w którym można będzię wybrać ilość przedmiotów do kupienia?(Jestem na etapie że jest sklep ale do wyboru tylko "Tak" i "Nie" :D

 

4.Czy da się zrobić klony chodzące za postacią i atakujące po kliknięciu na wroga, jeśli tak to w skrócie jak?

 

5.W gml jak napisać żeby dana czynność powtarzała się wolniej, np. co sekundę(chodzi mi w tym przypadku o zabieranie hp bo w sekundę po walce jest)

! Done !

 

6.Jak zrobić żeby obok mapki było jakby oddzielne menu ze statami itd. Coś w ten deseń(Chodzi mi głownie o takie jakby dwa ekrany w jednym oknie:

18718310.png

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania 6 to już nie będą dwie linijki kodu i wątpie, że ktoś Ci pomoże, jeśli pytasz jak ustawic alarm ;)

 

ale w szóstym pomogą Ci draw_rectangle, draw_text i inne drawy :)

 

2:nie rozumiem chodziły co sekundę w określonym obszarze, ale :D

 

create

speed=2

direction=choose(0,90,180,270) // losujesz kierynek

alarm[0]=room_speed // czyli sekunda

 

alarm[0]

direction=choose(0,90,180,270) // losujesz kierynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ediepl

Tak, dodałem

@karolo

Chodzi o to żeby przeszedł przez odległość 32 pixeli, zatrzymał się, a po sekundzie poszedł w drugą stronę 32 pixele, ale nie wychodził za obszar 500 pixeli

A co do 6 to głownie mi chodzi jak zrobić żeby ten ekran z mapką był obok, tak jakby oddzielnie od tych statystyk wszystkich ,ale w jednym oknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mów, że sam tego nie zrobisz.

a wiec:

 

create

speed=32/room_speed // wtedy bodajrze przejdzie 32px w room_speed klatek :P

direction=choose(0,90,180,270)

alarm[0]=room_speed

stoj=1

 

alarm0:

 

if stoj=0{

direction=choose(0,90,180,270)

speed=32/room_speed

}else

speed=0

alarm[0]=room_speed

 

step:

if point_distance(x,y,xstart,ystart)>500{

direction=point_direction(x,y,xstart,ystart)div 90*90

alarm[0]=room_speed

}

 

 

możecie mnie powyzywać za ten brzydki kod, ale późno jest ^ ^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nic, ale to nic, jakoś kiedyś dojdę do tego, bardzo bym prosił teraz o pomoc w zrobieniu tak żeby potworek zabierał mi życie co 2 sekundy, tak przerobić:

GML
global.hp-=100

które jest w collision with Player, żeby zabierało życie co 2 sekundy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (collision with player)
dealDMG = true;

alarm[0] = room_speed * 2;

GML (alarm0)
global.hp -= 100;

if ( dealDMG == true ) alarm[0] = room_speed * 2;

 

Będzie tak długo schodzić HP puki dealDMG się nie przełączy na false. To dorób sobie już sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że gdzieś ustawiasz hp na 1000, mój kod działa więc szukaj co może ci resetować hp. Może step tego obiektu to gdzieś robi?

 

Edit: @up gdyby się resetował to żaden komunikat by mu nie wyskoczył ale fakt lepiej to tak zmodyfikowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To źle bo to nie miało być w alarmie tylko w colizji

 

W ten sposób:

GML (collision with player)
dealDMG = true;

if ( alarm[0] <= 0 ) alarm[0] = room_speed * 2;

GML (alarm0)
global.hp -= 100;

if ( dealDMG == true ) alarm[0] = room_speed * 2;

 

Przeczytaj ten artykuł https://gmclan.org/index.php?czytajart=51 ostatnia część tego artykułu porusza właśnie ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...