pk100 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Jak najprościej ładować tła z katalogu i wyświetlać w roomach? Chcę zrobić tak, że mam trzy roomy i trzy różne tła w katalogu i żeby wgrywały się do pamięci odpowiednio przy wejściu i kasowały przy wyjściu: tlo1 do room1, tlo2 do room2, tlo3 do room3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 W Room Creation każdego rooma: if(background_exists(global.bg)) background_delete(global.bg) global.bg = background_add(i dajesz argumenty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk100 Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 I wtedy nic się nie dzieje, wyświetla się pusty room bez tła. Pewnie trzeba kazać mu je wyświetlić tylko jak? Może jest jakiś prosty przykład jak to działa i jak trzeba rozpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 yyy draw_background!?!? Polecam dokumentację, a jeśli nie chce ci się jej czytać to przynajmniej nie pisz głupich postów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk100 Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Czytam dokumentację więc daruj sobie takie teksty i nie osądzaj. Najlepiej uczyć się na przykładach a tu jest miejsce dla początkujących. Ale moja wina - źle zadałem pytanie. Więc inaczej: co jest nie tak, że nie chce mi wyświetlać tła? Mam grafikę tła b1.png w tym samym katalogu co exe. W Room Creation: global.bg = background_add("b1.png",0,0) i jak ją teraz wyświetlić? Wpisanie: draw_background(global.bg,0,0) powoduje błąd: Trying to draw non-existing background. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 w room creation GML if(background_exists(global.bg)) background_delete(global.bg) global.bg = background_add(working_directory+"/b1.png",0,0); background_index[0] = global.bg; background_visible[0] = true; Gdzieś wcześniej najlepiej w osobnym 1 roomie inicjującym grę zdeklarować tą zmienną globalną bg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się