Skocz do zawartości

Efekty kamery wiewy


Piotrek1910

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

No to może zrób sobie tak:

GML
// Stwórz obiekt kamerka

// create ustal maxymalne zbliżenie

max_zoom = 100;

teraz_zoom = 0;

 

// w step

zmniejszenie pola widzenia view_w= 800 - teraz_zoom <-- hmm... moze view powinien byc zmaksymalizowany cyz coś :)

zmniejszenie pola widzenia view_h= 800 - teraz_zoom

Przesuń view na pozycje obiektu: view_x = X-(view_w/2) <-- na srodek konkretnie

Przesuń view na pozycje obiektu: view_y = Y-(view_h/2)

 

Jesli jakis tam klawisz zostanie wciśnięty

{

zwykle podazanie obiektu za obiektem ktory chcesz

i powiekszanie obrazu( poprzez zmniejszenie viewu, zmiejsza sie pole widzenia, przez co wszystko powinno stac sie wieksze )

teraz_zoom = max_zoom / odleglosc_od_obiektu

}

 

jakoś tak powinno to działać, jednak nie koniecznie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...