Piotrek1910 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Siema mam pytanko jak zrobić takie fajne efekty kamerą czyli np. podskok kamery itp Jak zrobić to ? Bo wiewa mam już ustawionego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Operujesz na wartościach view_xview i view_yview. No i nie możesz mieć view_object. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Dobra thx zobacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Zaczynam bawić się tym do mojej nowej gry Może ci się przyda jeden z pierwszych efektów,zbliżanie kamerki. Sterowanie klawisz A. Łap! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Nie ma jakiś podskoków ale thx przyda mi się do mojej nowej gry. Mam takie pytanko jak obj ma animacje to jak zrobić żeby ta animacja ruszała się wolniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 GML image_speed=0.5//teraz o połowę wolniej jest</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Wiem że mnie nie lubicie i moim pytań ale mam pytanko a więc jak zrobić tak aby w wyznaczone miejsce przybliżał się wiew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 GML if(view_xview[0]<500){view_xview[0]+=1} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 A nie można jakoś tego przerobić:? GML if keyboard_check(ord('A')) {a=1 alarm[0]=10} if a=1 {view_wport[0]+=2 view_hport[0]+=2} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Tak, zamiast zmieniać rozmiar view zmieniaj jego pozycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Przeróbcie ten kodzik tak aby zbliżał tam gdzie chce. GML if keyboard_check(ord('A')) {a=1 alarm[0]=10} if a=1 {view_wport[0]+=2 view_hport[0]+=2} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Kombinuj! Ja dałem ci wszystko co ci jest potrzebne! Zajrzyj do dokumentacji! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 O zrobiłem tak ale i tak nie działa GML if keyboard_check(ord('A')) //Jeśli naciśniemy klawisz A; {a=1 //Wartośc a zmiania sie na 1(true); alarm[0]=10} //Alarm nr 0 uruchamia sie po pewym czasie(warosc 10); if a=1 (view_xview[0]<500){view_xview[0]+=1} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Powiedz tylko, co masz na myśli mówiąc zbliżać? Chodzi ci o przesuwanie się w kierunku danej pozycji/obiektu, czy raczej o zbliżanie się viewa do obiektu wraz ze zmniejszeniem pola widzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 chcesz, zeby ci sie poprostu przyblizalo? jak to nie dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 o zbliżanie się viewa do obiektu wraz ze zmniejszeniem pola widzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 No to może zrób sobie tak: GML // Stwórz obiekt kamerka // create ustal maxymalne zbliżenie max_zoom = 100; teraz_zoom = 0; // w step zmniejszenie pola widzenia view_w= 800 - teraz_zoom <-- hmm... moze view powinien byc zmaksymalizowany cyz coś :) zmniejszenie pola widzenia view_h= 800 - teraz_zoom Przesuń view na pozycje obiektu: view_x = X-(view_w/2) <-- na srodek konkretnie Przesuń view na pozycje obiektu: view_y = Y-(view_h/2) Jesli jakis tam klawisz zostanie wciśnięty { zwykle podazanie obiektu za obiektem ktory chcesz i powiekszanie obrazu( poprzez zmniejszenie viewu, zmiejsza sie pole widzenia, przez co wszystko powinno stac sie wieksze ) teraz_zoom = max_zoom / odleglosc_od_obiektu } jakoś tak powinno to działać, jednak nie koniecznie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się