Skocz do zawartości

Pathfinding


Roki

Rekomendowane odpowiedzi

Co do A* -> mapka jest spora, a liczenie troche zajmuje więc raczej odpada.

mp_grid( itp. ) -> za słabe, postać się zacina, nie znajduje drogi itd.

mp_grid korzysta właśnie z algorytmu A*. Jest to jeden z szybszych algorytmów wyszukiwania ścieżek.

Znajduje też zastosowanie w izometrii, jako że to jest tak samo dwuwymiarowa mapa, tylko pokazana w innym rzucie.

 

@karolo320: zacina się, gdy postać wyjdzie poza obszar siatki algorytmu A*.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... szukanie drogi w izometrii? Mogą być z tym problemy jeśli będziesz operować na siatce takiej, jaką gracz widzi (to znaczy, obróconą o 45 stopni, tak?).

 

Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to ułożenie obiektów w tradycyjnej siatce prostokątnej, jako, że w tym przypadku domyślny pathfinding wydaje się działać prawidłowo (a przynajmniej ja nie uświadczyłam szczególnych problemów). Wówczas dla uzyskania efektu izometrii trzeba byłoby trochę przeredagować funkcję draw(), żeby odpowiednio przesunąć współrzędne rysowania i tak dalej, ale myślę, że jest to i tak łatwiejsze niż próba przeniesienia algorytmu pathfindingu na rzut izometryczny. Lepsze rozwiązanie nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję coś z A* może, bo tylko taki algorytm w sumie znam. A mp_ odpada, bo to takie zbugowane i wgl. xD

 

Nie zbugowane tylko używać nie potrafisz.

Bardzo dobrze działa. Jest nawet przykład na stronie głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...