Roki Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Bawię się w game makerze i potrzebuje znaleźć coś o szukaniu drogi w izomterii. Jakiś przykład/artykuł. Ktoś coś wie? Co do A* -> mapka jest spora, a liczenie troche zajmuje więc raczej odpada. mp_grid( itp. ) -> za słabe, postać się zacina, nie znajduje drogi itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 w mp_gridach postac nigdy sie nie zacina! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Co do A* -> mapka jest spora, a liczenie troche zajmuje więc raczej odpada. mp_grid( itp. ) -> za słabe, postać się zacina, nie znajduje drogi itd. mp_grid korzysta właśnie z algorytmu A*. Jest to jeden z szybszych algorytmów wyszukiwania ścieżek. Znajduje też zastosowanie w izometrii, jako że to jest tak samo dwuwymiarowa mapa, tylko pokazana w innym rzucie. @karolo320: zacina się, gdy postać wyjdzie poza obszar siatki algorytmu A*. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Zacina się, to bardziej chodziło mi o to że w chodzi w miejsca z których potem nie może wyjść :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sunflower Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Hmm... szukanie drogi w izometrii? Mogą być z tym problemy jeśli będziesz operować na siatce takiej, jaką gracz widzi (to znaczy, obróconą o 45 stopni, tak?). Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to ułożenie obiektów w tradycyjnej siatce prostokątnej, jako, że w tym przypadku domyślny pathfinding wydaje się działać prawidłowo (a przynajmniej ja nie uświadczyłam szczególnych problemów). Wówczas dla uzyskania efektu izometrii trzeba byłoby trochę przeredagować funkcję draw(), żeby odpowiednio przesunąć współrzędne rysowania i tak dalej, ale myślę, że jest to i tak łatwiejsze niż próba przeniesienia algorytmu pathfindingu na rzut izometryczny. Lepsze rozwiązanie nie przychodzi mi do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Spróbuję coś z A* może, bo tylko taki algorytm w sumie znam. A mp_ odpada, bo to takie zbugowane i wgl. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Spróbuję coś z A* może, bo tylko taki algorytm w sumie znam. A mp_ odpada, bo to takie zbugowane i wgl. xD Nie zbugowane tylko używać nie potrafisz. Bardzo dobrze działa. Jest nawet przykład na stronie głównej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 W sumie może i racja :P Nigdy tego nie używałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Sorki za doublepost, ale by nikt nie zauważył :/ Problem jest taki, że jak robie grida, to nie mam jak ustawić szerokości/wysokości komórki, bo one są pod kątem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się