Pablo_4649 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Witam! Mam problem, chcę stworzyć grę w stylu gta. W create wpisuję: { d3d_start(); } W draw: { d3d_set_hidden(true); draw_set_alpha(1); draw_set_color(c_white); } I gdy włączam grę obraz jest do góry nogami. Co robię nie tak? Proszę o pomoc. Następny temat o nazwie "problem", nastepny warn. Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Ustaw pozycję kamery. :) Funkcja prosta: d3d_set_projection(pozycja x kamery,pozycja y kamery,pozycja z kamery (powinna być na plusie),pozycja x punktu do którego skierowana jest kamera (dalej ksjk),pozycja y punktu ksjk, pozycja z punktu ksjk,0,0,1 Mniej więcej tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Mam teraz drugi trochę mniejszy problem :crying: Wpisuję: d3d_set_projection(Gracz.x,Gracz.y,900,Gracz.x,Gracz.y,0,x,y,0) I cały obraz jest pochylony! W którym miejscu jest błąd? A może jest sposób aby zrobić odbicie lustrzane całego pokoju, albo jakiś przykład gry w stylu Gta 3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Jeżeli nie chcesz aby obraz był pochylony, z1 i z2 muszą być równe. d3d_set_projection(Gracz.x,Gracz.y,900,Gracz.x,Gracz.y,900,x,y,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Micanser, z tego co napisałeś wynika: Kamera patrzy z tej samej pozycji na którą patrzy. ???. Ja tak zrobiłem i coś dziwnego się działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Raczej chodziło mi o obrót obrazu o kilka stopni. Micanser gdy wpisuje z2 900 to nic nie widać! A może można podać jakiś przykład? Może zna ktoś sposób na odbicie obrazu w pionie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 To dlatego, że w dwóch przedostatnich rubryczkach powinny być zera zamiast x i y, czyli tak: 0,0,1) Możesz też próbować tak: 1,0,1) 1,1,1) 1,0,0) 1,1,0) 0,1,1) 0,1,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Pomogło! Tylko teraz obiekty chowają się pod Tiles i uciakeją! :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 W 3D nie używa się tilesów, backgroundów i foregroundów!!! :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Wtedy używałem Tiles z depth=0 i wszystko wyglądało dobrze tylko do góry nogami, a jak mam dawać na ziemię obiekt draw d3d_draw_floor(x,y,z,x,y,z,textura,1,1) to gra szybko zacznie się ciąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Wtedy używałem Tiles z depth=0 i wszystko wyglądało dobrze tylko do góry nogami, a jak mam dawać na ziemię obiekt draw d3d_draw_floor(x,y,z,x,y,z,textura,1,1) to gra szybko zacznie się ciąć. Nic się nie zacznie ciąć, funkcja rysowania podłogi jest po to, żeby jej używać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 No dobra spróbuję, ale dom który narysowalem ucieka przed graczem! Może ma ktoś ten przykład? Ja już na to siły nie mam, gdy jest dobrze obraz to obiekty uciekają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Musiałeś coś źle ustawić, sprawdź jeszcze trzy razy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Ok będę próbował dzięki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 A może jednak ktoś wie jak odbić room w pionie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Musisz ustawić d3d_projection_ortho(x-320,y-240,640,480,0) bez d3d_set_projection(blabla) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Dzięki Matthew_Kane to działa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi