se7en Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Witam :) Mam, mysle ze bardzo proste pytanie. Aktualnie zrobilem cos takiego: Objekt ze spritem, event STEP okresla x i y w zaleznosci od view. - Dziala. W obiekcie w evencie DRAW, rysowanie obiektu w zaleznosci od x i y. - Dziala Teraz moje pytania. 1) Jak zrobic by Sprite ktory jest przypisany do tego obiektu, migal? Zrobilem nowy subimage do tego sprite'a ktory jest pusty. Jednak nie mam pojecia jak to zrobic by one sie ciagle zmienialy :) Oraz jak zrobic, jak ustalic "predkosc" tego migania ? :) 2) Jak zrobic by ten objekt ze sprite'm byl mozliwy do klikniecia? Samo dodanie Eventu "Mouse Left" niestety nie dziala :( Prosze o pomoc :) //Posiadam GM8 Pro. P.s. Prosze o nie pisanie odpowiedzi w stylu, "Polecam Google", poniewaz juz szukalem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Wątpię żebyś szukał, daj w alarmie image_alpha=!image_alpha i wywołuj go co 1 sec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Stwórz subimage pusty i obrazek pełny, potem w step daj image_speed = 0.3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
se7en Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Stwórz subimage pusty i obrazek pełny, potem w step daj image_speed = 0.3. Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem a wiec... objSprite: Sprite ustawiony na sprSprite (Image 0 - jest obrazek, Image 1 - pusty) w STEP -> image_speed = 0.3; w DRAW -> draw_sprite(sprite_index,0,x,y); i bynajmniej nie dziala, jak byl obrazek staly tak nadal jest :) edit: dobra zmienilem to: draw_sprite(sprite_index,0,x,y); na: draw_sprite(sprite_index,-1,x,y); i fajnie dziala :) tylko jak to zrobic by mozna to kliknac ? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Wiesz ze jest cos takiego jak klatki animacji i zmienna image_index ? GML (Draw) draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 2) Jak zrobic by ten objekt ze sprite'm byl mozliwy do klikniecia? Samo dodanie Eventu "Mouse Left" niestety nie dziala Podaj swój kod. Skąd mamy wiedzieć, czemu nie działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Dodaj jakąś akcję do tego Eventu :P A klikanie na przeźroczysty sprite działa jak klikanie w nicość, więc może dlatego nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 może ustaw maske kolizji, albo przypisz sprita do obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się