Skocz do zawartości

Masowe dodawanie zmiennych


ZyperPL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Proszę o pomoc. Wie ktoś może jak dodawać masowo zmienne? Chodzi mi o to, żeby na początku gry dodały się zmienne:

GML
map0_0=0

map1_0=0

map2_0=0

...

map100_0=0

map0_1=0

map1_0=0

...

itd. Przecież ręcznie tego dodawać nie mogę. Bo do końca życia się nie wyrobie. Ta się to jakoś w create napisać? Albo jak zrobić, żeby w Room Start dodawały się zmienne? Bo chyba można tylko w Create, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Proponuję

map[100,100] = 1;

A jesli chcesz komplikować jak wyżej to:

GML
execute_string('map['+string(player.rx)+','+string(player.ry)+'] = 1');

 

Jest jeszcze taka funkcja:

 

GML
variable_global_array2_set('map',player.rx,player.ry,1);

ale wersja z

GML
map[player.rx,player.ry] = 1;
jest wciąż najlepsza najszybsza i najprostsza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
map[player.rx,player.ry] = 1;

czasem coś tak banalnego wypada nam z głowy...

Trzeba było tak od razu, dzięki ;)

 

 

Dzięki wszystkim za pomoc. Dlaczegoś ANtY się tak uśmiał? Nie wiedziałem czegoś, założyłem temat.

 

ps.

W sumie myślałem jak to zrobić, ale nie znam się na tablicach i z tą petlą for coś nie mogłem sam dość do ładu. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...