ZyperPL Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Cześć. Proszę o pomoc. Wie ktoś może jak dodawać masowo zmienne? Chodzi mi o to, żeby na początku gry dodały się zmienne: GML map0_0=0 map1_0=0 map2_0=0 ... map100_0=0 map0_1=0 map1_0=0 ... itd. Przecież ręcznie tego dodawać nie mogę. Bo do końca życia się nie wyrobie. Ta się to jakoś w create napisać? Albo jak zrobić, żeby w Room Start dodawały się zmienne? Bo chyba można tylko w Create, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Takie zmienne zastępuje się tablicami: GML map[0,0]=0 map[0,1]=0 Potem możesz to wypełnić iteracją GML for (i=0;i<100;i+=1) { for (j=0;j<100;j+=1) { map[i,j]=0 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Ale można to zrobić w Create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Powinieneś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 16 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 A jak potem ustawić tablice map[100,100] na jeden? Próbowałem tak się bawić i nic: GML variable_local_set(string('map['+string(player.rx)+','+string(player.ry)+']'),1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Proponuję map[100,100] = 1; A jesli chcesz komplikować jak wyżej to: GML execute_string('map['+string(player.rx)+','+string(player.ry)+'] = 1'); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Września 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Proponuję map[100,100] = 1; A jesli chcesz komplikować jak wyżej to: GML execute_string('map['+string(player.rx)+','+string(player.ry)+'] = 1'); Jest jeszcze taka funkcja: GML variable_global_array2_set('map',player.rx,player.ry,1); ale wersja z GML map[player.rx,player.ry] = 1; jest wciąż najlepsza najszybsza i najprostsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 17 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 O kurde, dawno się tak nie uśmiałem jak czytając ten thread ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 GML map[player.rx,player.ry] = 1; czasem coś tak banalnego wypada nam z głowy... Trzeba było tak od razu, dzięki ;) Dzięki wszystkim za pomoc. Dlaczegoś ANtY się tak uśmiał? Nie wiedziałem czegoś, założyłem temat. ps. W sumie myślałem jak to zrobić, ale nie znam się na tablicach i z tą petlą for coś nie mogłem sam dość do ładu. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się