karolo320 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Siemka, chciałem zrobić w mojej grze wstrzas ekranu i mam taki problem. Najpierw spróbowałem poprostu view_xview+8, view_yview+8, ale nie zadziałoło, przyczyną było chyba ustawione we viewie view_object. Następnie zrobiłem tak, że tworzę object trzas, przelaczam na niego view, i on sie trzesie. I to ładnie działało, aż nie stanąłem przy krawędzi rooma, wtedy się nie trzas, bo view nie chciał wyjść za room. I teraz moje pytanie:jak przełączać się między viewami(nigdy tego nie robiłem) w celu, że na pierwszym mam view_object=bohater, a na drugim nie, i będę trząsł tym drugim i przełączał na pierwszy. I pytanie 2: Da się wyłączyć view_object? Jeśli znacie innego rozwiązania to piszcie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Chyba się wyłączy jak dasz view_object = noone; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Możesz zrobić to na surface. GML (Step) surface_set_target(surf); screen_redraw(); surface_reset_target(); GML (Draw) draw_surface(surf,view_xview[0]-4+random(8),view_yview[0]-4+random(8)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Można by spróbować robić wstrząsy za pomocą view_port, Jednak nie wiem jak to będzie działać jeżeli gra zajmuje cały ekran. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Port byłby tutaj najlepszy: Obiekt kontroler GML (Create) // Stałe wst_sila = 10; // w px wst_czas = 60; // 2s, jeżeli room_speed == 30 // Zmienne wstrzas = wst_czas; // kontroluje wstrząśnięcie, patrz dalej</span> GML (Step) if (wstrzas < wst_czas) { var sila; sila = wst_sila*(wst_czas-wstrzas)/wst_czas; view_xport[0] = random_range(-sila, sila); view_yport[0] = random_range(-sila, sila); wstrzas += 1; } else { view_xport[0] = 0; view_yport[0] = 0; } I teraz, jeżeli korzystasz z viewu 0, view_xport i view_yport masz ustawione na 0 i ustawisz podczas gry zmienną wstrzas na 0, powinno ci wstrząsnąć ;) EDIT: A jednak nie wstrząśnie. Nie wiem czemu, port nie może być < 0, podobnie jak view. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 view_angle może? lekkie obroty viewa,wyjdzie jak wstrząs,wiesz jak napisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=182 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się