Skocz do zawartości

Zablokowane Nogi w osobnym obiekcie...


SKiD

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem trochę poddenerwowany, bo od 30min próbuje zrobić dość prostą rzecz i nie jestem w stanie. A dokładniej mam nogi gracza jako obiekt i chciałem za każdym razem gdy gracz się porusza żeby animacja zaczęła grać.

Więc robiłem coś takiego:

 

obj_nogi

Step:

GML
x = obj_player.x;

y = obj_player.y;

image_angle = obj_player.image_angle;

 

if obj-player.speed>0

{

image_speed=0.7

}

else

{

image_speed=0

}

 

No i nic... Może to przez to że używam DnD do poruszania się graczem.

Dokładniej

A:

GML
place_free(-3,y)

{

x-=3

}

 

I tak dalej...

Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj zmienną pr. I w momencie kiedy chcesz ruszyć dajesz pr+=ileśtam. A potem:

GML (poruszanie)
if place_free(x-pr,y)

{

x-=3

}

i

GML (kod z 1 posta)
x = obj_player.x;

y = obj_player.y;

image_angle = obj_player.image_angle;

 

if obj-player.pr>0

{

image_speed=0.7

}

else

{

image_speed=0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem.

Tutaj jest kod jeśli ktoś będzie miał taki problem.

 

obj_player

Create:

GML
pr=0

End Step:

GML
pr=0

A:

GML
if place_free(-pr,y)

{

pr=3

x-=pr

}

D:

GML
if place_free(pr,y)

{

pr=3

x=pr

}

S:

GML
if place_free(x,pr)

{

pr=3

y=pr

}

W:

GML
if place_free(x,-pr)

{

pr=3

y-=pr

}

 

obj_legs

Step:

GML
x = obj_player.x;

y = obj_player.y;

image_angle = obj_player.image_angle;

 

if obj_player.pr>0

{

image_speed=0.7

}

else

{

image_speed=0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...