SKiD Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Jestem trochę poddenerwowany, bo od 30min próbuje zrobić dość prostą rzecz i nie jestem w stanie. A dokładniej mam nogi gracza jako obiekt i chciałem za każdym razem gdy gracz się porusza żeby animacja zaczęła grać. Więc robiłem coś takiego: obj_nogi Step: GML x = obj_player.x; y = obj_player.y; image_angle = obj_player.image_angle; if obj-player.speed>0 { image_speed=0.7 } else { image_speed=0 } No i nic... Może to przez to że używam DnD do poruszania się graczem. Dokładniej A: GML place_free(-3,y) { x-=3 } I tak dalej... Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego nie działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 obj-player i obj_player? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Dlatego nie działa bo - do takich rzeczy używa się tylko jednego obiektu. E: obj-player?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKiD Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Sry to literówka w kodzie jest obj_player. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Dodaj zmienną pr. I w momencie kiedy chcesz ruszyć dajesz pr+=ileśtam. A potem: GML (poruszanie) if place_free(x-pr,y) { x-=3 } i GML (kod z 1 posta) x = obj_player.x; y = obj_player.y; image_angle = obj_player.image_angle; if obj-player.pr>0 { image_speed=0.7 } else { image_speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKiD Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zrobiłem. Tutaj jest kod jeśli ktoś będzie miał taki problem. obj_player Create: GML pr=0 End Step: GML pr=0 A: GML if place_free(-pr,y) { pr=3 x-=pr } D: GML if place_free(pr,y) { pr=3 x=pr } S: GML if place_free(x,pr) { pr=3 y=pr } W: GML if place_free(x,-pr) { pr=3 y-=pr } obj_legs Step: GML x = obj_player.x; y = obj_player.y; image_angle = obj_player.image_angle; if obj_player.pr>0 { image_speed=0.7 } else { image_speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi