Rexu Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Tak jak w temacie. Ma ktoś tutorial skryptowania do GM 8? Byłbym bardzo wdzięczny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 OMG! Masz artykuły i przykłady.... dokumentacje, czego jeszcze chcesz ? - to jeden wielki tutorial. Wejdź na strone główną i masz dokumentacje, w menu też znajdziesz przykłady.Szukaj a znajdziesz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 1. GML // Do jednej zmiennej można przypisywać równie liczbę jak i tekst: zmienna = 0; zmienna = "123"; 2. GML // Nie można łączyć liczb z łańcuchem znaków: zmienna = 123 + "321"; // Natomiast tak już działa: zmienna = 123 + real("321"); // Analogicznie z łańcuchem, poza funkcją real(..), w przypadku do łączenia łańcuchów z liczbami trzeba użyć string(..)</span></span> 3. GML // Istnieją zmienne globalne global.zmienna = 0; // Zmienna globalna zmienna = "NIE nadpisze global.zmienna"; // Zmienna lokalna</span></span> 4. GML // Każde wywołanie nieznanej zmiennej rzuci errorem. // Można sprawdzić czy zmienna globalna/lokalna istnieje po przez: if( !variable_global_exists( "zmienna" ) ) { global.zmienna = "jakiś tekst"; // lub variable_global_set( "zmienna", "jakiś tekst" ); } if( !variable_local_exists( "zmienna" ) ) { zmienna = "jakiś tekst"; // lub variable_local_set( "zmienna", "jakiś tekst" ); } 5. GML // Istnieją również tablice, tylko 2 wymiarowe. tablica[0] = "jakiś tekst"; tablica[1] = 123; tablica2[0,0] = "jakiś tekst"; tablica2[0,1] = 123; global.tablica[0] = "jakiś tekst"; global.tablica[1] = 123; global.tablica2[0,0] = "jakiś tekst"; global.tablica2[0,1] = 321; Po resztę odsyłam na dokumentację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Mały błąd zmienna 123 + real("321"); zapomniałeś znaku "równa się" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Mały błąd zapomniałeś znaku "równa się" Faktycznie, nie dopatrzyłem się, poprawione ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 "Istnieją również tablice, tylko 2 wymiarowe." Wątpliwe jak diabli ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ok, DO dwóch wymiarów :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rexu Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 A może by tak coś prostrzego? :D W stylu "Od zera do kodera" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 W tym problem że niema nic prostszego... Na stronie jest polska dokumentacje, tam jest wszystko ładnie opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKiD Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Oraz jest też program który tłumaczy Drag&Drop na GML. Więc jeśli jesteś dobry z D&D to on może Ci wyjaśnić kilka spraw. Programik ten nazywa sie GMLBuddy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Oraz jest też program który tłumaczy Drag&Drop na GML. Więc jeśli jesteś dobry z D&D to on może Ci wyjaśnić kilka spraw. Programik ten nazywa sie GMLBuddy. jest też dekoder klocków (gm 8.0) (link do pliku w moim uploaderze) Dekoder klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Ja się uczyłem gml'a ze gmclanu przez pierwszy miesiąc siedziałem na forum i czytałem dokładnie każdy temat potem próbowałem coś sam napisać jak czegoś nie wiedziałem to pytałem się na forum, ale raczej starałem się wszystko sam ogarnąć. Myślę że znam GML w dość dobrym stopniu przeszukuj dokumentacje, forum przeczytaj też artykuły ze strony GML dla zielonych czy początkujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKiD Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 najłatwiej się chyba nauczyć w praktyce, więc sugeruje żebyś spróbował zrobić jakąś mini gierkę (nawet 5 map) tylko używając kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rexu Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Aha, dziękuje za wszystkie odpowiedzi :) Spróbuje sie do nich przystosowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rokulcia Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Rexu, umiesz czytać? Tam na górze tego działu pisze coś takiego jak UWAGA: Uwaga! To forum służy do zamieszczania gotowych przykładów i silników, nie do poszukiwań! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rexu Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 No, niedoczytalem :( Ale nie karaj mnie za to ! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się