candy Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Tworzę grę platformówka/strzelanka. Tworzę mapkę i zastanawiam się co będzie lepszym rozwiązaniem. Stworzyć jeden obiekt o_mapa. W czasie wczytywania mapki z pliku txt będą tworzone w roomie, w odpowiednich miejscach, obiekty o_mapa i wczytywane będą do nich odpowiednie gify (640x480) z odpowiednią częścią mapy (będzie na nich wszystko: skrzynki/murki/chmurki/domki itp). Następnie tworzone będą podłoża, po których będzie mógł poruszać się bohater. Czy może lepiej będzie gdy każdy element w roomie będzie oddzielnym obiektem. Grafika będzie wczytywana tylko do jednego obiektu, z którego następnie wszystkie obiekty w roomie będą "pobierać" grafikę. Ja osobiście wybrałbym tą pierwszą opcję. Będzie mniej obiektów i mniejszy "burdel" w zasobach. Czekam na wasze propozycję i podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Masz na myśli tła, tak? Po pierwsze: dlaczego gify? Po drugie: najlepiej dla zdrowia GMa dzielić wszystko na małe kawałeczki. Polecam tilesety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 W GML istnieją funkcje do edycji tilemapy: np. tile_add i inne pochodne tile_* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się