NewGreen Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Hello. Jestem nowy i dopiero ucze się kodu GML ale chciałbym zapytać o animację chodzenia, czyli że jak ludzik jest skręcony w prawo to jest mina na bok. Gra platformowa :). Chyba wiecie o co chodzi. Z góry dziękuje :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Funkcja za zmianę sprite to sprite_index=nazwa_sprita, wystarczy że dodasz do kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Pierwszy sposób. Robimy sprity chodzenia lewo/prawo. Odwołujemy się w kodzie do spritów przez sprite_index. Drugi sposób. Robimy chodzenie tylko w prawo i i jak chcemy zmienić kierunek chodzenia, to zmieniamy tylko image_xscale: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Szczerze mówiąc ja nie wiem o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Mogłeś to lepiej wyjaśnić, ale owszem wiem. W evencie Create GML dir=1 W Step evencie GML if dir = 1 { image_speed=1 sprite_index=Ludzik_prawo } else if dir = -1 { image_speed=1 //możesz zmniejszyć, wiadomo;] sprite_index=Ludzik_lewo } if keyboard_check(vk_left) { dir=-1 if place_free(x-3,y) {x-=3} } if keyboard_check(vk_right) { dir=1 if place_free (x+3,y) {x+=3} } if keyboard_release(vk_right and vk_right) { image_speed=0 sprite_index=Sprite kiedy stoji } Tak samo możesz przy skakaniu zrobić, jak dla lewo i prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Mogłeś to lepiej wyjaśnić, ale owszem wiem. W evencie Create GML dir=1 W Step evencie GML if dir = 1 { image_speed=1 sprite_index=Ludzik_prawo } else if dir = -1 { image_speed=1 //możesz zmniejszyć, wiadomo;] sprite_index=Ludzik_lewo } if keyboard_check(vk_left) { dir=-1 if place_free(x-3,y) {x-=3} } if keyboard_check(vk_right) { dir=1 if place_free (x+3,y) {x+=3} } if keyboard_release(vk_right and vk_right) { image_speed=0 sprite_index=Sprite kiedy stoji } Tak samo możesz przy skakaniu zrobić, jak dla lewo i prawo. Hmm. Could be... GML if ( keyboard_check( vk_left ) ) image_xscale = 1; if ( keyboard_check( vk_right ) ) image_xscale = -1; if ( ( keyboard_check( vk_right ) || keyboard_check( vk_left ) ) && place_free( x + image_xscale * 3, y ) ) x += image_xscale * 3; Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się