JaroPL Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 witam zadam kilka pytań doświadczonym GameMakerowiczom. 1.Jak Zrobić Life-y(życia) na górnym rogu Ekranu i dodać własny Obrazek jako życie 2.Jak zrobić żeby wróg w ciebie strzelał (np. Idziesz sobie a twój przeciwnik w ciebie strzela) 3.Korzystam z tego Przykładu Link jak zrobić by po nieskoczeniu na głowe tylko zwykłą kolizje odebrało mi życie. Dziękuje za Odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 No właśnie, zastanów się jak chcesz to zrobić... bo można zrobić to na wiele sposobów. Nie podam dokładnych rozwiązań, spróbuj sam wpaść na podstawie podpowiedzi: 1. Można użyć zmiennej lives, a do rysowania wystarczy funkcja np. wyświetlająca tekst. Pozycja rogu ekranu to view_xview[0] i view_yview[0]. Aby rysować trochę dalej niż sam róg, trzeba dla odpowiednie osi dodać odpowiednią wartość ;) 2. Tak samo jak sprawiasz, aby gracz strzelał, tylko dajesz to w kodzie przeciwnika a zamiast wyzwalania przyciskiem np. wyzwalanie alarmem (czy też losowością, np. if choose(1,2,3) == 1) 3. Jak chcesz aby zabijało przez kolizję, to wystarczy dodać zdarzenie kolizji z danym obiektem i jako akcję with (other) instance_destroy(); Wszystko to da się uzyskać na klockach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 2. Tak samo jak sprawiasz, aby gracz strzelał, tylko dajesz to w kodzie przeciwnika a zamiast wyzwalania przyciskiem np. wyzwalanie alarmem (czy też losowością, np. if choose(1,2,3) == 1) To chyba najtrudniejsze z tych wszystkich pytań, więc pomogę nieco i rozwinę wypowiedź Gnyska. W Step przeciwnika: GML if ( distance_to_object( Gracz ) <= 500 && alarm[ 0 ] = -1 ) alarm[ 0 ] = room_speed * 3; Alarm 0: GML var __i; __i = instance_create( x, y, Pocisk ); __i.direction = point_direction( x, y, Gracz.x, Gracz.y ); __i.speed = 5; No i w kolizji Gracza z Pociskiem: GML health -= 10; with ( other ) instance_destroy(); Pokombinuj z tymi wartościami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroPL Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Sernat naprawde dzięki Pomogłeś mi z pyt 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 ja bym jeszcze dodał: if ( distance_to_object( Gracz ) <= 500 && alarm[ 0 ] = -1 and !collision_line(x,y,gracz.x,gracz.y,sciana,0,0)) zeby nie strzelal przez sciane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Tak, ale zachowując konsekwencję, powinniśmy uwzględnić to, że szerokość pocisku może być większa niż 1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się