Nirvan Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Nie potrzebuje juz do przemieszczania tylko do zmiany wartości zmiennej :P Napisałem jakoś 4 posty wyżej ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 No to też podałem chyba... To ten drugi wzór. Tylko trzeba go zaadaptować do Twojego programu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Jeśli to ma być linia prosta, możesz korzystać z interpolacji. Interpolacja: GMLvar xs,ys,xg,yg,a: xs = argument0 //x startowe ys = argument1 //y startowe xg = argument2 //x końcowe yg = argument3 //y końcowe a = argument4 //wartość przesunięcia po linii; od 0 do 1, w przeciwnym wypadku wyjdzie poza odcinek x = 2*xs-(xg*a) y = 2*ys-(yg*a) Szybciej będzie działać, jeśli nie będziesz używać konstrukcji 'var', tylko po prostu we wzorze używaj argument[numer]. Rozkład normalny pozwoli Ci zrobić gładkie przechodzenie z punktu A do punktu B: GMLreturn (1/sqrt(2*pi))*exp(-sqr(argument0)/2) To wzór uproszczony na najbardziej znany wykres tej funkcji. Poszukaj więcej na Wikipedii. Gratulacje, nie wiedzieć co to interpolacja, a tego pojęcia używać ;) . Metody numeryczne, jeśli już, będziesz miał na studiach / kółku matematycznym w liceum. I to w ogóle z tematem nie ma nic wspólnego. Najpierw przeczytaj sobie, co to funkcja... A niby czemu? E: To było do Sernata Jeśli ci tak zależy na odpowiedzi, to załóż temat pt. "Dyskusja o zmiennych wbudowanych. Za i przeciw." Wtedy ci z pewnością odpowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 A sory muuuuczek nie zauwazylem posta ;|, ale też nie wiem do końca jak zastosować twój kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Owszem, do tej pory używałem terminu "interpolacja" w sensie grafiki komputerowej (tzn. gradienty, jeśli wiesz o co mi chodzi) i nie bardzo mnie obchodziły inne znaczenia. Nie rozumiem natomiast, czemu to nie ma z tematem nic wspólnego. Nie wiem jak zrobić dokłądne płynne przemieszczanie się do jakiegoś punktu Przyjąłem, że chodzi o przemieszczanie się po odcinku, więc podałem kod, ktory ustali pozycję obiektu mając jako dane odcinek i liczbę oznaczającą, w jakim miejscu odcinka ma się znajdować obiekt. Najpierw przeczytaj sobie, co to funkcja... Nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Interpolacja to metoda numeryczna w matematyce. Nic innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Sory że odkopuje temat ale walczę z tą interpolacją, kod od muuuuuczka zawsze zwraca wartość 0 a niby ma robić płynne przejście z punktu A do B GML return (1/sqrt(2*pi))*exp(-sqr(argument0)/2) Dla przypomnienia: Wartość zmiennej ma płynnie się zmienić do drugiej wskazanej. Płynnej znaczy ma zaczynać się zmieniać powoli, rozpędzić do maksymalnej prędkości zmieniania, potem w odpowiednim momencie zacząć zwalniać, tak aby stanęła na wskazanej przez siebie drugiej liczbie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 spróbuj to: https://gmclan.org/up539_14_p_ynna_zmiana_warto_ci.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Kurde tylko GM 8.0 mi dziala, coś się spiepszyło ze studio bo ikonka updatera jest i moge klikac nawet check updates ale zadne okno sie nie pokazuje ;|, nie mogę zobaczyć kodu edit: od odpalilo studio po 15 minutach xd Edit2: Przerobiłem kod na skrypt do wykorzystania z każdą zmienną, może się komuś przyda: GML (SmoothValue) //argument0 - actual value //argument1 - new value //argument2 - speed return (argument0 - argument1)/argument2; Dla jasności jak użyć: GML (step czy tam draw) AktualnaWartosc-=SmoothValue(AktualnaWartosc, NowaWartosc, Predkosc); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzelo3 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 dzięki przyda się to ;) stworzyłem dzięki wam narazie coś takiego : http://www24.zippyshare.com/v/33862660/file.html to będzie kiedyś moja alternatywa explorera na starsze systemy niż win8 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się