Skocz do zawartości

Najprostszy inwentarz do gry.


Rekomendowane odpowiedzi

Float w innych językach programowania różni się liczbą bajtów w pamięci od double. W GMie to jest to samo - liczba rzeczywista.

Integer (int) - liczba całkowita.

String - ciąg znaków.

Character (char) - znak. Ale w GMie to też string. String, który można rzutować na typ int.

 

Nie wolno pisać w edicie czegoś w stylu @down, regulamin zabrania. A float i double w GMie to jest to samo... Tak, też mam wikipedię i mogę sprawdzić różnicę np. w C++. W GMie jest tak jak piszę i tyle. Co ja się kłócić będę ;) . Mam raczej większy staż niż ty.

 

I jak pisałem - to i tak jest abstrakcja, a te nazwy nie mają sensu i są stosowane zamiennie. Tak naprawdę int w GMie to klasa INTEGER w Javie... Co ja poradzę ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wiele tu nie ma, powinno być przenoszenie itemów, nie tylko wsadzanie, czy też wyrzucanie ich.

Ogółem też jest nieopłacalne to, że każdy item to object lepiej zrobić to tak, żeby były 2 objecty eq i

item, ustalić w objekcie item liste itemów, ich wartości, nazwy itp. rzeczy, a eq by je odczytywało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gm niema podziału na int float char czy inne, jest po prostu zmienna, gorzej gdy chcemy np exportować coś do dll bo gm obsługuje tylko char i double.A co do edit to chodziło mi że 3 razy zmieniałeś treść postu.

Skończ nabijać posty i powtarzać to, co ja. I znów się mylisz, bo eksportując np. do C++ może i tak jest, ale i tak tylko częściowo. W C++ tworzysz wtedy wskaźnik char, a nie char, a to olbrzymia różnica, bo jedno opisuje wartość, a drugie miejsce w pamięci. A np. w dll'ce do Delphi są to już różne typy. Jeśli jeszcze raz nabijesz posta i powtórzysz to co ja - report. Wkurza mnie to już.

 

A, jak już powtarzasz to co ja, to chociaż dobrze. Nie powiesz mi, że w GMie nie ma podziału na liczby i ciągi znaków, bo jest. Takie samo rozwiązanie jest w PHP czy JS. Tylko, że w GMie z góry nieokreślone.

Ogólnie wiele tu nie ma, powinno być przenoszenie itemów, nie tylko wsadzanie, czy też wyrzucanie ich.

Ogółem też jest nieopłacalne to, że każdy item to object lepiej zrobić to tak, żeby były 2 objecty eq i

item, ustalić w objekcie item liste itemów, ich wartości, nazwy itp. rzeczy, a eq by je odczytywało

Taki przykład już jest, więc zrobiłem coś innego. Jeśli chodzi o sposób zapisu - to kwestia względna. Za moją przemawia np. ogólna konstrukcja Game Makera, obiekt to po prostu kontener danych, który się do bycia Itemem nadaje idealnie. W dodatku przerobienie na to, o czym mówisz, to kilka sekund. Nie moje zadanie. No i dzięki za sprawdzanie i komentarz ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam różne niedokończone, ale nie pokażę ich tutaj i raczej nikomu, komu nie do końca ufam / nie znam ;) .

 

Jeśli chce ktoś - mogę zrobić jakiś lepszy przykład, bardziej skomplikowany i przydatniejszy :) .

Zrób takowy, bardziej pomożesz niż tym niedokończonym. :P

1.Wsadzanie itemów do eq

2.Możliwość składowania w jednym slocie tylko niektórych itemów np. potki można, a miecze już nie.

3.Dropowanie itemów.

4.Przekładanie ze slota na slot.

5.To z czym ja miałem problem, gdy eq wyłączone wkłada item do 1 wolnego slota + jeżeli jest item z możliwością składowania go w jednym slocie do pewnej liczby to niech tam włoży.

6.Możliwośc wyłączania eq i odpalania go.

7.Przejżysty system itemów(razem z opisem, nie w show_message a np. przeźroczysty kwadrat i tam opis, możliwośc nadania cech itemowi).

 

To chyba wszystko co potrzebne w Inwentarzu, taki przykład napewno by się przydał z opisem.

Oczywiście jeśli możesz.Ja nie potrzebuje aż z takimi plusami eq, ale się przyda na przyszłość nie tylko mi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówi dokumentacja, w GM są dwa typy: real i string. Nie ma innych, nawet true/false to tylko stałe o wartości 1 i 0, a np. global to -5.

Można się tak kłócić i kłócić... Z jednej strony dostajemy typy real i string, z drugiej strony nazwy funkcji sugerują coś innego. (string_char_at, get_integer, get_string). W dodatku string z jednym znakiem (nazywany przeze mnie char) może być rzutowany do liczby całkowitej. A zwykły string już nie.

 

Tak samo można się kłócić, czy "global." to liczba, przedrostek zasięgowy (jak w niektórych językach), czy najzwyczajniejszy w świecie predefiniowany obiekt, który przez edytor kodu jest podkreślony. Ale takie dyskusje nie mają sensu, bo dla GMa nie ma to po prostu znaczenia :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...