Młody Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Kurde , ale to proste ! :frusty: Dzięki jeszcze raz ! I następne pytanie : Zrobiłem skrzynie , i chcę by po naciśnięciu lewego przycisku myszy , na mapce losowo stworzył się obiekt "chelm" o odległości maks 32 w każdą stronę od skrzynki . Może ktoś podać kod do takiego losowego tworzenia ? Próbowałem w klocku "create_istance_of_random_position" , ale tam trzeba podać współrzędne a ja chcę , żeby tworzył się "patrz wyżej" , próbowałem też tworzyć własny kod ale mi nie wyszło :crying: ! Help me ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 W evencie mouse left pressed: instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),helm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 thx , działa , teraz jak zrobić , żeby więcej nie otwierał skrzynki ? Chodzi mi o to , że : naciskam raz na skrzynię , wypada mi hełm , ale za drugim razem nie wypadają itemki , mam w "skrzynia" taki kod : GML if distance_to_object(player) <=50 { image_index=skrzynia_otwarta instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),helm) instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),zbroja) } zmienna=1 if zmienna=1 { exit; } próbowałem właśnie ze zmiennymi , i nic <_< . Help plz ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 create skrzynki GML opened = false; tam gdzie masz kod ze skrzynką GML if ( distance_to_object(player) <=50 && opened != true ) { image_index=skrzynia_otwarta instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),helm) instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),zbroja) opened = true; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 if distance_to_object(player) <=50 && zmienna=1 { image_index=skrzynia_otwarta instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),helm) instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),zbroja) zmienna=1 } EDIT:Znowu drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Wszystko OK ... tylko dlaczego skrzynka nie zmienia wyglądu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Niżej tego wszystkiego napisz sobie: GML if opened=true { image_index=skrzynia_otwarta } EDIT:Albo ty coś źle zrobiłeś albo niewiem, kod mannora jest dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 chyba sprite_index=skrzynia_otwarta skoro to nazwa to sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Po pierwsze : ok wszystko działa , ale mam kolejne pytanie ... jak zrobić , że po oddaleniu się te 100 , skrzynia zmienia wygląd na "skrzynia_zamknieta" mam taki kod : GML if opened = true and distance_to_object(player) >=100 { sprite_index=skrzynia_zamknieta } to jest końcówka kodu od mannora i moje bazgroły . Nie działa :ranting2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 A gdzie to dajesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Wystarczy, że wrzucisz ten swój kod w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Jestem za###i#ty :ranting2: ! Dzięki za pomoc , jak mi się jeszcze jakieś pytanie nasunie , to nazwę to : -Idiotyczne pytania- sorry za doublepost'a (czy angielsko podobne słowo) ale mam taki problem ... stworzyłem wall1 (czyli po prostu ścianka) i kilof i kombinowałem ze zmiennymi : w kilof mam : LEFT PRESSED : GML if distance_to_object(player) <=32 { kilof=1 } STEP: GML if kilof=1 { x=player.x y=player.y } CREATE : GML kilof=0 Wall1 : LEFT PRESSED : GML if kilof=1 { image_index=wall2 screen_redraw(); sleep(100); image_index=wall3 screen_redraw(); sleep(100); image_index=wall4 screen_redraw(); sleep(100) instance_destroy(); } i gdy mam już ten kilof i nacisnę na ściankę pojawia się coś takiego : GML ERROR in action number 1 of Mouse Event for Left Pressed for object wall1: Error in code at line 1: if kilof=1 ^ at position 4: Unknown variable kilof P.S. Próbowałem na różne sposoby ... i nic . :helpsmilie: ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 A zdefiniowałeś zmienną kilof w wall1? Jeżeli jest tylko jeden kilof, to odwołaj się do zmiennej kilof w obiekcie kilof (nazwa_obiektu.zmienna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 przeczytałem twoją wypowiedź 5 razy i jedyne co zrozumiałem to to , że nie zdefiniowałem zmiennej kilof w wall1 , ale na co mam to zamienić to jakoś nie kapuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Po prostu napisz: GML if kilof.kilof=1 { //cała reszta } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 if nazwaObiektuKilofa.kilof=1 Prawdopodobnie będziesz musiał zmienić nazwę twojego kilofa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 dalej to samo :dots: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Zmień nazwę kilofa na np. oKilof potem if oKilof.kilof = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 jestem totalnym debilem , naprawdę kilof nazywał się "o_kilof" :frusty: ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 zamiast if kilof=1 to if o_kilof.kilof=1 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się