Skocz do zawartości

Kolizje


Rekomendowane odpowiedzi

Kurde , ale to proste ! :frusty:

Dzięki jeszcze raz !

 

I następne pytanie :

Zrobiłem skrzynie , i chcę by po naciśnięciu lewego przycisku myszy , na mapce losowo stworzył się obiekt "chelm" o odległości maks 32 w każdą stronę od skrzynki .

Może ktoś podać kod do takiego losowego tworzenia ? Próbowałem w klocku "create_istance_of_random_position" , ale tam trzeba podać współrzędne a ja chcę , żeby tworzył się "patrz wyżej" , próbowałem też tworzyć własny kod ale mi nie wyszło :crying: ! Help me !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx , działa , teraz jak zrobić , żeby więcej nie otwierał skrzynki ?

Chodzi mi o to , że :

naciskam raz na skrzynię , wypada mi hełm , ale za drugim razem nie wypadają itemki , mam w "skrzynia" taki kod :

GML
if distance_to_object(player)

<=50

{

image_index=skrzynia_otwarta

instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),helm)

instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),zbroja)

}

zmienna=1

if zmienna=1

{

exit;

}

próbowałem właśnie ze zmiennymi , i nic <_< .

Help plz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create skrzynki

GML
opened = false;

 

tam gdzie masz kod ze skrzynką

GML
if ( distance_to_object(player) <=50 && opened != true )

{

image_index=skrzynia_otwarta

instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),helm)

instance_create(x+random_range(-32,32),y+random_range(-32,32),zbroja)

opened = true;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze :

ok wszystko działa , ale mam kolejne pytanie ... jak zrobić , że po oddaleniu się te 100 , skrzynia zmienia wygląd na "skrzynia_zamknieta"

mam taki kod :

GML
if opened = true and distance_to_object(player)

>=100

{

sprite_index=skrzynia_zamknieta

}

to jest końcówka kodu od mannora i moje bazgroły . Nie działa :ranting2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za###i#ty :ranting2: !

Dzięki za pomoc , jak mi się jeszcze jakieś pytanie nasunie , to nazwę to :

-Idiotyczne pytania-

 

sorry za doublepost'a (czy angielsko podobne słowo) ale mam taki problem ...

stworzyłem wall1 (czyli po prostu ścianka) i kilof i kombinowałem ze zmiennymi :

w kilof mam :

LEFT PRESSED :

GML
if distance_to_object(player)

<=32

{

kilof=1

}

STEP:

GML
if kilof=1

{

x=player.x

y=player.y

}

CREATE :

GML
kilof=0

 

Wall1 :

LEFT PRESSED :

GML
if kilof=1

{

image_index=wall2

screen_redraw();

sleep(100);

image_index=wall3

screen_redraw();

sleep(100);

image_index=wall4

screen_redraw();

sleep(100)

instance_destroy();

}

 

i gdy mam już ten kilof i nacisnę na ściankę pojawia się coś takiego :

GML
ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Left Pressed

for object wall1:

 

Error in code at line 1:

if kilof=1

^

at position 4: Unknown variable kilof

 

P.S. Próbowałem na różne sposoby ... i nic . :helpsmilie: !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...