Skocz do zawartości

Zablokowane Latarka


Rekomendowane odpowiedzi

Siema :)

Korzystam z przykładu Lighting Engine Example i tam gracz steruje kulką, z której wychodzi światło (no właśnie latarka). Ja przerobiłem to na troszkę (oto efekt). Zamieniłem kulkę ma człowieka, i niestety latarka wychodzi z lewego górnego rogu obrazka, a nie ze środka, albo po prostu nie tak, jak być powinno.

 

1. Jak zrobić latarkę tak, aby działała prawidłowo...

2. oraz żeby nie przechodziła przez ściany?

 

To 2gie pytanie nieobowiązkowe, ale będę wdzięczny, jeśli mi odpowiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fenks.

A co do 2 to myślę że większy depth latarki niż ściany powinien załatwić spawę np. latarka 1, a ściana 0.

niekoniecznie, bo światło jest dość spore, a mur byłby raczej "niedużej wielkości", więc latarka by pokazywała się też po 2 stronie muru :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję ;)

---

Teraz mam nowy problem :(

Wcześniej wszystko było ok, ale teraz cały czas pojawia się błąd

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object object_lighting_engine:

 

Trying to use non-existing surface.

a w Draw tego obiektu jest tylko wywołanie skryptu script_light_draw, którego zawartość jest taka :

//If there are no entries in the list then don't draw the surface.

if ds_list_empty(global.list) then exit

 

//Draw the lighting engine at the view x and y position.

draw_surface(sur,view_xview[0],view_yview[0])

O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że surfacy to jedyny element w GM w którym korzysta z karty graficznej. Może gdzieś nie zwalniasz pamięci surface_free() i ci kartę zawaliło.

Może być też taka sytuacja że twoja karta po prostu nie trawi za bardzo innych wymiarów surfaca niż 2^n na 2^m.

 

Z helpa:

Please Note: Many older graphics cards require "Power of 2" textures/surfaces for use in 3D. That is, width and height sizes must be one of; 2,4,8,16,32,64,128,256,512 or 1024 pixels in size. While width and height don't have to be the same (i.e. square), you would be advised to try and keep them to these sizes for maximum compatability.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...