Bedziom Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Siema :) Korzystam z przykładu Lighting Engine Example i tam gracz steruje kulką, z której wychodzi światło (no właśnie latarka). Ja przerobiłem to na troszkę (oto efekt). Zamieniłem kulkę ma człowieka, i niestety latarka wychodzi z lewego górnego rogu obrazka, a nie ze środka, albo po prostu nie tak, jak być powinno. 1. Jak zrobić latarkę tak, aby działała prawidłowo... 2. oraz żeby nie przechodziła przez ściany? To 2gie pytanie nieobowiązkowe, ale będę wdzięczny, jeśli mi odpowiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Ja pierniczę, wyśrodkuj sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 jest wyśrodkowany. Oczywiście sprite gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Nie jest, przecież ściągnąłem tą twoją przeróbkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 A co do 2 to myślę że większy depth latarki niż ściany powinien załatwić spawę np. latarka 1, a ściana 0. EDIT: nie jest wyśrodkowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Jak to : nie jest? :huh: A zresztą - co to da, skoro latarka wychodzi z lewego górnego rogu? Co mi da wyśrodkowanie sprite'a gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Właście dla tego, czekaj zaraz ci wyśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 To że światło latarki wychodzi właśnie z miejsca gdzie masz ustawione originy sprita a one są w lewym górnym rogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 A po polsku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 https://gmclan.org/up7191_12_tdddd.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 fenks. A co do 2 to myślę że większy depth latarki niż ściany powinien załatwić spawę np. latarka 1, a ściana 0. niekoniecznie, bo światło jest dość spore, a mur byłby raczej "niedużej wielkości", więc latarka by pokazywała się też po 2 stronie muru :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Zrób poprostu, że x (szerokość) światła, zmniejsza się wraz z kolizją ze ścianą. Jak da się pomniejszyć/powiększyć w grze światło, za pomocą myszki, to i da się z kolizją ze ścianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Spróbuję ;) --- Teraz mam nowy problem :( Wcześniej wszystko było ok, ale teraz cały czas pojawia się błąd ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object object_lighting_engine: Trying to use non-existing surface. a w Draw tego obiektu jest tylko wywołanie skryptu script_light_draw, którego zawartość jest taka : //If there are no entries in the list then don't draw the surface. if ds_list_empty(global.list) then exit //Draw the lighting engine at the view x and y position. draw_surface(sur,view_xview[0],view_yview[0]) O co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Zapewne z tego samego powodu nie mogłeś uruchomić mojej gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 tak, ale co to zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Że nawet jeśli kod byłby dobry, to pewnie ci to nie pójdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 z Twojego .exe mi się tak pokazywało, a teraz z mojego .gmk... BTW. nie wiem, jak mi mogło wywalać errora niezwiązanego z wnętrznościami kompa w .exe, którego zawartość raczej się zmieniała, a innym go nie wywalało :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Trying to use non-existing surface. - próbujesz rysować po nieistniejącym surface. Na pewno nazwa jest inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Sorry za głupie pytanie, ale - jaka nazwa? O_o I błąd nie wyskakiwał od początku powstania projektu, tylko zaczął dziś rano :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 pokaż create object_lighting_engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Skąd wiesz, że nie jest to związane z wnętrznościami kompa? Skoro wszystkim odpalało, a tobie nie... (tak, wiem że na kilku kompach sprawdzałeś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 A masz to w create sur=surface_create(view_wview[0],view_hview[0])? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 GML sur=surface_create(view_wview[0],view_hview[0]) Tak mam w create. Skąd wiesz, że nie jest to związane z wnętrznościami kompa? a co ma "rysowanie nieistniejącego surface'a" do wnętrzności kompa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 To że surfacy to jedyny element w GM w którym korzysta z karty graficznej. Może gdzieś nie zwalniasz pamięci surface_free() i ci kartę zawaliło. Może być też taka sytuacja że twoja karta po prostu nie trawi za bardzo innych wymiarów surfaca niż 2^n na 2^m. Z helpa: Please Note: Many older graphics cards require "Power of 2" textures/surfaces for use in 3D. That is, width and height sizes must be one of; 2,4,8,16,32,64,128,256,512 or 1024 pixels in size. While width and height don't have to be the same (i.e. square), you would be advised to try and keep them to these sizes for maximum compatability. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Czyli że co w końcu? Ten problem dotyczy tylko tego, że to laptop, czy czegoś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 A zrób jakiś inny projekt z surface i odpal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Już nie trzeba. Na PC działa. Na lapku nie działało :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi