ka21k Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 W roomie umieściłem obiekt "kadłub", a w nim mam taki kod: dla CREATE: GML cylinder_p=instance_create(x+101,y+31,obj_cylinder); tlok_p=instance_create(x+150,y+100,obj_tlok); dla STEP: GML with(cylinder_p) { x=kadlub.x+101; y=kadlub.y+31; image_angle=point_direction(x,y,tlok_p.x,tlok_p.y); } Przy próbie uruchomienia wyskakuje mi komunikat: ERROR in action number 1 of Step Event for object kadlub: Error in code at line 5: image_angle=point_direction(x,y,tlok_p.x,tlok_p.y); ^ at position 35: Unknown variable tlok_p Co robię źle? Jak dostać się do zmiennych x i y obiektu tlok_p? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 with(cylinder_p) cały kod zawarty w klamrach odnosi się do cylinder_p. A w nim nie masz zmiennej tlok_p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ka21k Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Sprawdzilem i rzeczywiście. Nie pomyślałem o tym wcześniej. Byłem pewny, że skoro robię odwołanie do obiektu cylinder_p w obiekcie w którym stworzyłem zmienną tlok_p to nie trzeba się bedzie już odwoływać do samego siebie, aby dostać się do "x" czy "y" tej zmiennej. poprawny kod musi wyglądać w ten sposób: GML image_angle=point_direction(x,y,kadlub.tlok_p.x,kadlub.tlok_p.y); Dzięki za trafną podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 możesz też skorzystać z other np. other.tlok_p.x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się