Skocz do zawartości

tworzenie obiektu


karolo320

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Mam sobie zmienną (zmienna='omg') i chcę stworzyć obiekt z nazwą tej zmiennej, czyli:

zmienna='omg'

instance_create(x,y,omg)

 

tylko, ze jak zmienna bedzie sie rownac np.

zmienna='ludzik'

to tworzę

instance_create(x,y,ludzik)

 

a nie chcę pisać

if zmienna='ludzik'

instance_create(x,y,ludzik)

 

bo ta zmienna moze zmieniac wartosc i musialo by byc bardzo duzo ifów.

 

jak to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zmienna wpisuj object_index obiektu, który ma być stworzony, np:

GML
zmienna=object_ludzik;

instance_create(x,y,zmienna)

 

//albo

zmienna=17;

instance_create(x,y,zmienna)

W drugim przypadku zostanie stworzony obiekt, który został dodany do listy obiektów (drzewko zasobów) jako 18 (liczymy od zera). Każdy dodany obiekt ma o 1 object_index większy niż poprzedni.

 

Łatwo można to przerobić, aby wywoływać ze skryptu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrypt "object_get_index(name)" zwracający obiekt o podanej nazwie:

GML
for(i = 0; object_exists(i); i += 1)

if(object_get_name(i) = argument0) {return i; break}

instance_create(x,y,object_get_index('omg'))

 

E: trzy różne rozwiązania i wygląda na to, że każde prawidłowe! O to chodzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...