karolo320 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Siema. Mam sobie zmienną (zmienna='omg') i chcę stworzyć obiekt z nazwą tej zmiennej, czyli: zmienna='omg' instance_create(x,y,omg) tylko, ze jak zmienna bedzie sie rownac np. zmienna='ludzik' to tworzę instance_create(x,y,ludzik) a nie chcę pisać if zmienna='ludzik' instance_create(x,y,ludzik) bo ta zmienna moze zmieniac wartosc i musialo by byc bardzo duzo ifów. jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 GML zmienna = "object1" execute_string("instance_create(x,y,"+string(zmienna)+")") Już dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Pod zmienna wpisuj object_index obiektu, który ma być stworzony, np: GML zmienna=object_ludzik; instance_create(x,y,zmienna) //albo zmienna=17; instance_create(x,y,zmienna) W drugim przypadku zostanie stworzony obiekt, który został dodany do listy obiektów (drzewko zasobów) jako 18 (liczymy od zera). Każdy dodany obiekt ma o 1 object_index większy niż poprzedni. Łatwo można to przerobić, aby wywoływać ze skryptu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Skrypt "object_get_index(name)" zwracający obiekt o podanej nazwie: GML for(i = 0; object_exists(i); i += 1) if(object_get_name(i) = argument0) {return i; break} instance_create(x,y,object_get_index('omg')) E: trzy różne rozwiązania i wygląda na to, że każde prawidłowe! O to chodzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Ok, dzieki Uzjel :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się