dyzmek Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 witam jak wykonac efekt ze idę sobię drogą i naglę mam zwidy ileś pixeli przedemną że na drodze leży martwa dziewczyna i po chwili jak się znowu rusze znika albo że idzie do mnie i idąć rozpływa się jeszcze jedno to to by pojawiała się w danych momentach koło gracza i znikała np po 5 sekundach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Zwiększaj/zmniejszaj image_alpha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Jeśli chodzi o tą pierwszą opcję (idę sobię drogą i naglę mam zwidy ileś pixeli przedemną że na drodze leży martwa dziewczyna i po chwili jak się znowu rusze znika) to by było jakoś tak : GML if distance_to_object(o_player) = 300 { global.widocznosc = 1 } if distance_to_object(o_player) = 200 { global.widocznosc = 0 } GML if global.widocznosc = 1 { draw_sprite(s_girl_dead,0,x,y) } else { draw_sprite(s_blank,0,x,y) } Jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 nie if distance_to_object(o_player) = 200 tylko if distance_to_object(o_player) >200-speed/2 and if distance_to_object(o_player) <200+speed/2 bo jak speed będzie np, 4. to będzie klatka 1: dystans 198 kaltka 2: 202 i wtedy warunek nie zostanie spełniony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Bedziom: A po co jest zmienna visible? Nie po to przypadkiem żeby jej używać? Do tego sama przestaje wykonywać event Draw jak jest na false. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 @karolo - niekoniecznie. Żeby z pozycji 198 dostać się na 202 trzeba minąć 199, 200 i 201 :) Przynajmniej teoretycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 21 Czerwca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 A praktycznie już nie. Kiedyś było na blogu jednego z adminów, że to często robiony fail. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Wszystko zależy jaka jest prędkość względna obiektów i jakie zaokrąglenie przyjmiemy (tutaj nie ma żadnego ;) ) A może tak? GML (Create) widocznosc = false; // != visible, można zobaczyć przez samo działanie image_alpha = 0; GML (Step) //widocznosc = false; // jeśli chcesz, żeby znikała, gdy się od niej odejdzie, uncomment // osobiście od distance_to_object wolę point_distance, wydaje się być szybsze if (point_distance(o_girl.x, o_girl.y, o_player.x, o_player.y) < 300 widocznosc = true; if (point_distance(o_girl.x, o_girl.y, o_player.x, o_player.y) < 200 widocznosc = false; if (widocznosc) image_alpha += min(0.05, 1-image_alpha); else image_alpha -= min(0.05, image_alpha); W ten sposób dziewczyna będzie stopniowo się pojawiała i znikała (jak chcesz szybciej/wolniej, zmień 0.05) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Dobrze byłoby dać addytywny blending. draw_set_blend_mode(bm_add) rysuj dziewczynkę draw_set_blend_mode(bm_normal) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się