Leszczyk_hehe Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Witam. Robię grę top-down, i chcę aby potwór gonił mnie . W Step Evencie u potwora mam taki kod: if x < ludzik.x { if place_free (x+3,y) {x+=3} } if y < ludzik.y { if place_free (x,y+3) {y+=3} } if y > ludzik.y { if place_free (x,y-3) {y-=3} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 no i co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Niech zgadnę... potwór nie idzie w lewo? GML if x>ludzik.x { if place_free(x-3,y) { x-=3; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszczyk_hehe Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 no wszystko jest nie tak. to jest tak, jakbym tym potworem sterował tylko, że w 2 kierunki, np: jak wcisne strzałkę w góre potwór idzie w górę, i w dół tak samo. Wogóle za mną nie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 A nie prościej na mp_potential_step??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszczyk_hehe Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 To znaczy? Bo ja tam dopiero zaczynam -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Dajesz w step: mp_potential_step(ludzik.x,ludzik.y,3,0) potworek będzie omijać obiekty z zaznaczonym solid(lub wszystkie jeśli ostatni argument ustawisz na 1)pierwsze dwa argumenty to x i y ludzika, trzeci to szybkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rokulcia Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 GML if distance_to_object(ludzik) < 300 { move_towards_point(ludzik.x,ludzik.y,6) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 no wszystko jest nie tak. to jest tak, jakbym tym potworem sterował tylko, że w 2 kierunki, np: jak wcisne strzałkę w góre potwór idzie w górę, i w dół tak samo. Wogóle za mną nie chodzi. To co mówisz jest co najmniej dziwne. Na moje oko twój kod powinien działać. Mogę prosić o plik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Daj cały kod Step. Chyba że to jest cały kod. Ewentualnie sprawdź, czy coś się zmieni, jeśli zamiast dodawać/odejmować 3, dodasz/odejmiesz 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ka21k Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja przerobil bym troche kod Rokulci, aby potworek chodzil za mna nawet jak bedzie dalej niz 300. W STEP potworka: GML if (distance_to_object(ludzik) >0)//0 = dystans od ludzika move_towards_point(ludzik.x,ludzik.y,6); Mozesz zmieniac dystans od ludzika w IF. Wszystko zalezy od tego czy ma cie dogonic czy tylko chodzic za toba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 To po co dajesz if (distance_to_object(ludzik) >0)//0 = dystans od ludzika skoro to w ogóle jest niepotrzebne? Przepisałeś tylko kod i odwróciłeś dzióbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszczyk_hehe Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 czyli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Edie źle mówisz. Bo jeśli dasz tego ifa to potworek przestanie cię gonić dopiero gdy w ciebie wejdzie. A to zapobiega np skakaniu tego obiektu w wszystkie strony :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszczyk_hehe Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 GMLif distance_to_object(ludzik) < 300 { move_towards_point(ludzik.x,ludzik.y,6) } Dobry kod, zamykam ten temat dzięki Rokulcia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się