Bedziom Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Cześć, to znowu ja :) Tym razem chodzi o to, żeby object1 poruszał się wzdłuż kilkunastu, kilkudziesięciu instancji obiektu object2. Tak, jak na obrazku. Ale nie zawsze object2 będzie się układał w akurat takie ścieżki, więc path chyba nie jest dobrym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 te obiekty beda dynamiczne, czy statyczne? (beda sie czesto, powiedzmy co klatke, ruszac, czy caly czas w tym samym miejscu po ich utworzeniu?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 10 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 hhhmmm... to będzie tak, że object2 będzie istniał na "chodnikach" lub "ulicach" w grze, i będzie przez całą planszę robił tzw. koło, a object1 ma być czymś w stylu przechodnia lub np. samochodu, który będzie się poruszał po planszy za pomocą ścieżek utworzonych przez object2. Więc object 2 będzie statyczny, a object1 dynamiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Czy chodzi Ci o coś podobnego (bądź na wzór tego)? Jeśli tak, mogę podesłać skrypt. Wykorzystuje jeden obiekt, ale da się go zmodyfikować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Mu chodzi raczej o chodzenie npc w stylu gta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 10 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 @jakim - nie, nie o to chodzi, choć to też jest ciekawe. Wie ktoś, jak zrobić coś tak jak na tym filmiku? @up - hhhhmmmm... można to tak nazwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 @rifresz przerobiłem obrazek z pierwszego posta, żebyście wiedzieli w końcu, o co chodzi : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Musisz mieć w każdym z obiektów odnośnik/wskaźnik/id do kolejnego obiektu z przodu, a w objekt1 odnośnik do któregoś z obiekt2 1. Wyznaczasz pozycję o 90° w lewo od kierunku kolejnego obiektu o dowolnej odległości od obiekt2 i kierujesz się do niego obiektem1. 2. Gdy dotrze do pozycji zmieniasz odnośnik na kolejny. 3. I już :) Niedługo pojawi się przykład. A oto on: PRZYKŁAD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Hmm.... O to mi chodziło ( :) ) ale jak usstawię obiekty inaczej niż są domyślnie, to wyskakuje mi error : unknown vatiable id_next dotyczy on Stepa w o_ja i kodu : GML id_to = id_to.id_next; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Ta linia odpowiada za zmianę obiektu, do którego idzie na następny. To, skąd on ma wiedzieć, co to za obiekt dowiaduje się właśnie z poprzedniego obiektu. Innymi słowy: 1. Po odliczeniu alarmu id_to zamienia się z -1 (brak ruchu) na najbliższy obiekt o_obiekt 2. Ten obiekt powinien mieć zdefiniowane zmienne image_angle (do znalezienia miejsca na lewo/prawo od obiektu, można zmienić na inną zmienną) i id_next jako id kolejnego obiektu, każde indywidualnie, sprawdź Creation Code każdego z obiektów (Ctrl + PPM), tam są te zmienne zdefiniowane. 3. Po dojściu do obiektu o_ja korzysta ze zmiennej id_next umieszczonej w o_obiekt do którego zdążało, żeby ustalić, do którego następnego ma iść. Dlatego id_next musi być zdefiniowane w łańcuchu o_obiekt. Może to być id kolejnego obiektu (np 100024), lub -1 jako koniec ruchu. Użyłem zasady tzw. Linked Listy, czyli każdy obiekt posiada odnośnik do kolejnego obiektu, a ostatni urywa łańcuch. Jeżeli inaczej chcesz połączyć obiekty, daj znać :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Dopsz, coś z tego zrozumiałem (znacie mój dar programowania w gm). Co na to poradzić? Bo Ty (jeśli dobrze zrozumiałem) wyjaśniłeś mi, co znaczy co... :) napiszę Wam, jak to ma wyglądać : OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO O ---------------------------------------------------------------O O |OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO|O O |OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO|O O |OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO|O O |OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO|O O |------------------------------------------------------------- O O |OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO| O O -------------------------------------------------------------------- O OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Dobra, średnio to wyszło. Legenda : O - ściana - i | - droga, po której ma się przemieszczać obiekt Zależy mi, żeby zrobić to poruszanie się bez pathów, bo one nie przewidzą np. ścian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 ... nie można było obrazkiem? I gdzie w ogóle ten obiekt (pozycja startowa czy coś)? btw: nie chodzi ci może o znajdowanie drogi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 ... nie można było obrazkiem? nie mam pejnta ani nic innego tutaj. nie mój komp. I gdzie w ogóle ten obiekt (pozycja startowa czy coś) powiedzmy, że w prawym górnym rogu btw: nie chodzi ci może o znajdowanie drogi? niet. Te kreski to będą obiekty z przezroczystymi sprajtami albo bez nich, a "po nich" lub obok nich ma się poruszać bot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 No to był gdzieś przykład z waypointami, gdzie obiekt poruszał się przez nie. Możesz sobie ustawić kolejność tych punktów i obiekt będzie się poruszał wedle twojej woli. W edicie tam link. E: To chyba to: Waypoint.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 O dżiss! Nie zagłębiałem się w to, co to jest waypoint! Dzięki, MagnusArias, o to mi chodziło! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się