Skocz do zawartości

zachowanie pozycji gracza


Bedziom

Rekomendowane odpowiedzi

Siema :)

No więc problem jest taki :

powiedzmy, że wchodzę do budynku w grze od 1 strony (screen1) i gdy z niego wyjdę, mam się pojawić po tej stronie.

teraz wejdę o 2 strony (screen2) i gdy wyjdę, mam się pojawić po stronie, od której wszedłem.

dom1.pngscreen1

dom2.pngscreen2

 

Jak cóś takiego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaśniej?

Bo ja w kolizji gracz-drzwi mam

GML
room_goto(r_dom1)

 

Bo tekstura domu jest kawałkiem tła, a miejsca w których gracz może się z nim zetknąć, są obstawione niewidzialnymi obiektami. w przypadku kolizji gracz-te obiekty gracz się zatrzymuje. Tylko przy kolizji z drzwiami jest ten kod GML.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się troszkę zastanowić. Chcesz aby gracz powrócił w to samo miejsce. Jak można określić położenie punktu w układzie prostokątnym? Do zmiennych globalnych wpisz odpowiednie wartości (global.zmienna1=o_gracz.zmienna1 i global.zmienna2=o_gracz.zmienna2). Jak chcesz wracać, to musisz zrobić operację odwrotną i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...