Bedziom Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Siema :) No więc problem jest taki : powiedzmy, że wchodzę do budynku w grze od 1 strony (screen1) i gdy z niego wyjdę, mam się pojawić po tej stronie. teraz wejdę o 2 strony (screen2) i gdy wyjdę, mam się pojawić po stronie, od której wszedłem. screen1 screen2 Jak cóś takiego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 W skrypcie wchodzenia zapisz pozycje gracza a w skrypcie wychodzenia odwołaj się do tej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 A jaśniej? Bo ja w kolizji gracz-drzwi mam GML room_goto(r_dom1) Bo tekstura domu jest kawałkiem tła, a miejsca w których gracz może się z nim zetknąć, są obstawione niewidzialnymi obiektami. w przypadku kolizji gracz-te obiekty gracz się zatrzymuje. Tylko przy kolizji z drzwiami jest ten kod GML. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zmienne globalne - nie kasują się przy zmianie rooma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 tak, to wiem - ale co w takiej zmiennej dać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Trzeba się troszkę zastanowić. Chcesz aby gracz powrócił w to samo miejsce. Jak można określić położenie punktu w układzie prostokątnym? Do zmiennych globalnych wpisz odpowiednie wartości (global.zmienna1=o_gracz.zmienna1 i global.zmienna2=o_gracz.zmienna2). Jak chcesz wracać, to musisz zrobić operację odwrotną i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 jesli wejdzie z prawej to global.wejscie=2 jesli wejdzie z lewej to global.wejscie=1 jesli wejdzie z dolu to global.wejscie=3 itd. a potem to sprawdzaj i w odpowiednim miejscu spawnuj gracza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 A jest jakiś sposób bez podawania dokładnych współrzędnych spawna? Bo to nie będzie jedyny dom, do którego player będzie mógł wejść :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 no to przy wejsciu global.xx=x;global.yy=y; a przy wyjsciu na odwrot: x=global.xx;y=global.yy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 spoko, teraz lepiej rozumiem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Daj do room end GML global.x=x global.y=y i room start GML x=global.x y=global.y dodatkowo możesz sprawdzać czy poprzedni room to np r_dom1 EDIT:Refleks szachisty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Ale i tak ty lepiej wytłumaczyłeś, o co chodzi :) Thanks, all. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się