Skocz do zawartości

Asteroids


ka21k

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: tytuł gry (Asteroids)

 

Gatunek: gatunek (zręcznościowa)

 

Opis: Oparta na dawnym hicie Asteroids polega na rozbijaniu asteroidów na coraz mniejsze kawałki i w końcu całkowitego ich zniszczenia.

Grafika utrzymana w dawnym stylu bez zbędnych upiększeń. Upgraduj swoją broń i unikaj obcych pojazdów. Nie daj się zniszczyć.

Mam jeszcze parę pomysłów które ciągle rozwijam więc nie jest to jeszcze ostateczna wersja. Dobrej zabawy.

 

 

Download: https://gmclan.org/up7579_4_asteroids.html

Rozmiar pliku: 1762KB

 

Autorzy:

Programowanie:
ka21k

Fabuła:
ka21k

Grafika:
ka21k

Muzyka:
zapożyczone z GM

Screeny:

 

asteroids.png

asteroids10.png

asteroids4.png

asteroids7.png

asteroids12.png

 

 

EDIT1: Mały update.

Witam.

Ponieważ wciąż pracuję nad tą grą i co chwilę dodaję coś nowego postanowiłem uaktualnić nieco ten temat i udostępnić aktualny stan prac nad grą do testów.

 

Oto dostępne możliwości:

1. Co jakiś czas na ekranie pojawia się ikona
extra_fire.png
po złapaniu której dostajemy na pewien okres zwiększoną siłę ognia.

2. Powyżej Levelu 4 co jakiś czas pojawia nam się ikona
extra_shield.png
dzięki której dostajemy osłonę naszego statku. Uwaga - osłona działa tylko przez pewien czas tym krótszy im więcej zderzamy się z obcymi obiektami.

3. Powyżej Levelu 5 dostajemy możliwość rozbudowania swojej jednostki poprzez zestrzelenie ikony
extension.png
, która zmienia się w dodatkowy moduł który po doczepieniu do naszego ogona osłania nasze plecy.

- Po wciśnięciu klawisza 'Z' mamy jednak możliwość rozdzielenia jednostek i wtedy dodatkowy moduł zaczyna ostrzeliwać się wokół pomagając nam w eksterminacji wrogich obiektów.

4. Co trzeci Level pojawia się też BOSS (na razie dwa rodzaje) z którym musimy się rozprawić. Ma on do dyspozycji działko pokładowe z którego chętnie robi użytek przeciw nam jak i zdalnie sterowane rakiety, które mają jednak ograniczony zapas paliwa i po pewnym czasie ulegają samo destrukcji. Jego siła zależy od levelu w którym się aktualnie znajdujemy, więc im dalej tym trudniej.

5. Co 10000 punktów dostajemy dodatkowy statek (nieaktywne jeśli włączyliśmy nieśmiertelność)

6. Powyżej 3 levelu do naszej eksterminacji dołączają nowe rodzaje asteroidów.
skala_xl.png

Znacznie wytrzymalsze niż zwykłe skały i trzeba się z nimi więcej namęczyć.

7. Dodałem migające gwiazdy w tle żeby było widać, że akcja dzieje się w kosmosie.

 

Sterowanie:

strzałki
Prawo
i
Lewo
- obracanie naszej jednostki,

strzałka do
Góry
- przyspieszenie,

CTRL
- teleportacja. Gdy znajdujesz się w niebezpieczeństwie i nie ma drogi ucieczki teleportuj się do miejsca w którym nie ma zagrożenia. Używać z rozwagą bo każde użycie kosztuje gracza 1000 punktów,

Z
- rozłączenie jednostek. Jeśli doczepiony jest dodatkowy moduł. Rozłączony moduł można ponownie doczepić po prostu przechwytując go,

SPACE
- strzelanie. Można używać bez ograniczeń,

P
- pauza,

ESC
- wyjście z gry,

Dodatkowo ponieważ jest to wersja testowa umożliwiłem włączenie nieśmiertelności poprzez wciśnięcie
'X'
. W tym trybie nic nie jest nam w stanie zagrozić jednak nie ma możliwości uzyskiwania dodatkowych żyć.

 

W planach:

1. Dorobienie logo podczas ładowania programu.

2. W pierwszym roomie zamierzam wprowadzić prezentacje poszczególnych obiektów występujących w grze w stylu przewijania po jednym w poprzek ekranu z krótkim INFO o nim.

3. Zmienić odgłos silnika podczas przyspieszania.

4. Przedstawić w sposób graficzny pozostałą energię tarczy (może poprzez znikające kolejno pierścienie lub pomniejszanie się tarczy)

5. Zmienić FONTY na bardziej oldschoolowe.

6. Dodać animację podczas teleportacji (zanikanie i pojawianie się statku - byc może jakieś rozłożenie na cząsteczki jak teleportacja w STAR TREK)

7. Dodać CREDITSY

8. Dodać jakąś nierzucającą się w ucho muzyczkę podczas rozgrywki i na ekran startowy

9. Zmienić wygląd tablicy wyników

10. Dołączyć krótką sekwencję pojawiania się BOSSa (na razie wyskakuje niespodziewanie jak Filip z konopi)

11. Stworzyć jakąś historię o tym dlaczego tak w ogóle musimy tracić czas na niszczenie skał w kosmosie

 

EDIT 2:

1. Postanowiłem pokolorować nieco kilka obiektów (dyzmek - mam nadzieję, że teraz będzie dla ciebie bardziej ciekawie)

2. Ulepszyłem sposób rozłączania pojazdów (poprzednio nie zawsze działało za pierwszym razem)

3. Dodałem sekwencje pojawiania się BOSÓW z jednoczesnym pozycjonowaniem naszego pojazdu na dole ekranu.

4. Poprawiłem błąd który nie pozwalał pojawiać się BOSSom podczas dalszych leveli.

5. Zmieniłem SPEED ROOMu z 30 na 60 (co kosztowało mnie mnóstwo czasu na poprawianie całego kodu)

 

Bardzo proszę o wszelkie komentarze na temat zmian jakie uważacie były by wskazane aby ta gra była ciekawsza.

Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajna gra udało mi się dojść do 3 poziomu miałem 7480- punktów i podwójne pociski :-) ocena ogólna teraz:

 

-Grywalność 5/5 przypominają mi się czasy pegazusa i psx-a :-).

 

-muzyka i efekty-bardzo fajnie dopasowane

 

-grafika tutaj dam 3,5/5 powinno być kolorowo a nie jak za czarno białych komputerów , mogłeś również jako background ustawić jakieś tło z gwizdami by było wiadomo że to kosmos :-).

 

dobrze grafikę przebaczam bo grywalność wszystko łata ale w przyszłośći jak byś wydawał np wersje drógą to w kolorze proszę :-).

 

ocena ogólna 4/5 powodzenia w dalszych produkcjach :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. dziwny obrazek loadingu

 

Witam.

MXO - obrazek loadingu to render mojego loga z czasów gdy szlifowałem 3DMAX.

 

M@ILOSZ - z napisami miałem problem bo nie mogłem znaleźć odpowiedniej OLDSCHOOLowej czcionki.

 

Na dzień dzisiejszy dodałem extra silne skały w które trzeba trochę postrzelać aby je zniszczyć, ale to dopiero po 6 levelu.

Nasz statek doczekał się też pomocy w postaci członu który po złapaniu doczepia się do tylnej części kadłuba i daje ostrzał do tyłu chroniąc nasze plecy :)

Doszła także tarcza chroniąca przed zderzeniami.

Wszystko dostępne w dalszych levelach gry.

Pracuję także nad jakimś mega bossem na zakończenie, ale czy warto robić jakikolwiek koniec tej gry?

 

Liczę na wasze opinie w tej sprawie.

Na razie cały ten projekt traktuję jako naukę GM, a ta gra powstała tylko ze względu na sentyment do oryginału ATARI.

Bardzo dziękuję za tak pozytywne opinie tym bardziej, że jest to moja pierwsza gra.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...