karolo320 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Siema chciałem wam podarować silniczek do arknoida (paletka na dole, piłka się o nią odbija i wali o ściany rozwalając je) Pisałem go dość dawno, więc kod nie jest super zoptymalizowany. https://gmclan.org/up7221_12_odbicie.html Wrzucam to, bo zauważyłem grę tego typu (Ball Odbij 2) i mówię "o, mam coś takiego" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Dużo osób miało za sobą arkanoida, w tym ja.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Ja także zrobiłem przykład zobacz Edit @karolo320 twój przykład jest boski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 ładny, ale zmienia kont piłki tylko po zderzeniu w sam kant tego pada :) ale chyba krócej napisany niż mój :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 przyklad ma pare bledow: zamiast kilku mozna spakowac do jednego obiektu wszystkie bonusy, tak samo paletke powiekszana i zmniejszana. object20 sprawdza czy nie ma tylko jednego typu bloczka na planszy, wiec poczatkujacy moglby sie pogubic, czemu wystarczy zbic tylko jeden bloczek by przeisc?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 mam prośbę czy do przykładu "odbicie" korolo320 mógby ktoś dołożyć i tutaj zamieścić: 1. gra startuje oraz po stracie życia: a. z przyklejoną piłeczką do paletki b. piłeczka zwalnia się w górę po nacisnięciu lewgo przyciska myszy 2. paletka nie opuszcza ekranu gry najdalej dobija do krawędzi ekranu. 3.gdy pojawiają się ekstra piłeczki to: a. te dodatkowe dostosowują prędkość do tej już z ekranu i zachowują się już jednakowo b. utrata życia następuje tylko po opuszczeniu ekranu ostatniej piłeczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Masz zrobiłem Ci i postarałem się to trochę zoptymalizować :) https://gmclan.org/up7221_12_odbicie83347.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Powiem krótko: da się jeszcze dużo poprawić. 3/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Wiem :) Pisałem o tym w pierwszym poście :) (a mówisz o pierwszym linku, czy drugim?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 O drugim też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Co chcesz jeszcze poprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Ja? Ja nic nie chcę... Po prostu zauważyłem, że Twój przykład można uprościć. I ewentualnie troszkę przyspieszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Hmm, źle skonstruowałem pytanie, co być poprawił, gdybyś chciał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Przykład: GML speed += 0.003 if speed>20{speed=19.8} //max speed to 20</span> można zamienić na: GML speed = min(speed+0.003,20) Przykład: object20 jest niepotrzebny. Można to załatwić w kodzie zderzenia piłki z blokiem albo w kodzie zniszczenia bloku. Przykład: obiekt "zycia" również nie jest potrzebny. Cały kod tego obiektu można zrealizować w kodzie obiektu "object1". Przykład: obiekty "spion" i "spoziom" także są marnotrawstwem pamięci. GML if(x < 0)||(x > 640) hspeed *= -1 if(y < 0) vspeed *= -1 I tyle wystarczy, jeżeli chodzi o niewychodzenie poza room. Przykład: 4 sprite'y na jeden bloczek to zdecydowanie za dużo. Od tego jest image_index. GML image_index = image_number-hp I wtedy zamiast tworzenia dodatkowej zmiennej max_hp, mamy image_number. To tylko kilka przykładów, mógłbym znaleźć więcej, ale, jak już wspominałem, nie chcę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 dzięki karolo już da się fajnie pograć ale mam kolejne prośby 1.paletka żeby nie opuszczała ekranu gry 2. aby sobie postrzelać tz: a. paletka fire- jeden rodzaj o standartowej długośći ze zwykłymi małymi pociskami b. po nacisnieciu przycisku myszy szybkie krótkie pociski ale bez automatu c.strzały z ograniczoną częstotliwością d. po najechaniu na jakikolwiek kolejny bonus koniec paletki fire 3.paletka łapka a.zakończenie łapki po najechaniu bonusa paletki fire Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 @aro00: To jest przykład. Przykład + (użytkownik*inwencja) = oczekiwany rezultat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 moja inwencja kończy się na ustawianiu kamieni w lewelach a prośbę kierowałem do karolo za co bym był wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Nie licz na to że ludzie będą robić gry dla ciebie. W robieniu gier najlepsze są właśnie efekty swojej własnej ciężkiej pracy dlatego moje przykłady są takie uproszczone i sam rzadko proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Ucz się, przerobić to tak jak chcesz to nie trudna rzecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 karolo320,ty zrobiłeś to co mi się kiedyś nie udało :D Wiem 7 mies temu był ten temat ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się