Skocz do zawartości

Problem z grawitacją [?]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem chyba z grawitacją, daje linka

chodzi o łuk, jeśli wystrzelę strzałę równolegle do ziemi to spada prawie od razu jak to naprawić? i jeszcze jedno jak zrobić regulację siły naciągu na zasadzie im dalej myszka od łuku tym mocniej naciąga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój problem jest bardzo prosty :P

 

Usun warunek if vspeed > 0 w stepie strzaly i linijke direction=point_direction(x,y,x,y+180) i po wszystkim ;)

 

Jesli strzelasz w dół to vspeed jest większe od 0 wiec kierunek jest ustawiany dokladnie pod strzale i leci ona w dół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mówię że to inny sposób niż Ty pewnie masz, wraz z siłą naciągu :P

W strzale to jest tak:

 

Create:

GML
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

image_angle=direction

gravity=0.5

 

Step:

GML
image_angle=direction

 

Colission Ziemia:

GML
direction_temp = direction;

speed = 0; gravity = 0;

direction = direction_temp;

 

A w łuku tak:

Create:

GML
nStr = 0;

 

Step:

GML
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

image_angle=direction

 

Global Left Button:

Klocek - Change sprite into sprite1

GML
if nStr < 40

nStr += 0.5;

 

Global Left Released:

Klocek - Change sprite into sprite0

GML
var_obj = instance_create( x, y, strzala);

var_obj.speed = nStr;

nStr = 0;

 

Draw:

GML
draw_self();

draw_text( 4, 4, nStr);

Zamiast draw_self() u Cb powinno być draw_sprite(sprite_index, image_index, 0, 0);

 

Mam nadzieje że to wiele tłumaczy :P Jak nie to pytaj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...