taos Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Witam, Mam problem chyba z grawitacją, daje linka chodzi o łuk, jeśli wystrzelę strzałę równolegle do ziemi to spada prawie od razu jak to naprawić? i jeszcze jedno jak zrobić regulację siły naciągu na zasadzie im dalej myszka od łuku tym mocniej naciąga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Sile mozesz policzyc z distance_to_point(mouse_x,mouse_y);. EDIT: Pomylilo mi sie z point_direction (4 argumenty) ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 sila_naciagu=(distance_to_point(xmouse_x,mouse_y)/10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 ok dzieki za siłę naciągu :), teraz problem z grawitacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Zrób grawitację na alarmie zależną od siły naciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 grawitacja zależna od prędkości? To serio tak działa? Im szybciej leci coś tym bardziej jest przyciągane? Dobrze rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Im szybciej tym mniej bardziej pasować będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 ściągnął ktoś w ogóle i zobaczył o co chodzi? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 ściągnął ktoś w ogóle i zobaczył o co chodzi? :P chętnie zmodyfikował bym Tobie tą grę dla twoich potrzeb ale mam starego gm-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 jaki format potrzebujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 jaki format potrzebujesz? gmk (gamemaker 8.0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 przecież dałem gmk w uploaderze moim a link bezpośredni o tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 i pisze mi że mam starszą wersję ed: nie wiem o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Pisze, że musisz mieć nowszą wersję GM, aby odtworzyć ten plik ( zapewne chodzi o wersję GM 8.1 ). U mnie to samo, więc też Ci nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 GM 8.1 zapisuje projekty w formacie .gm81, więc nie wiem, na czym polega problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Pisze, że musisz mieć nowszą wersję GM, aby odtworzyć ten plik ( zapewne chodzi o wersję GM 8.1 ). U mnie to samo, więc też Ci nie pomogę. ale był format gmk a nie gm81 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrySec Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Twój problem jest bardzo prosty :P Usun warunek if vspeed > 0 w stepie strzaly i linijke direction=point_direction(x,y,x,y+180) i po wszystkim ;) Jesli strzelasz w dół to vspeed jest większe od 0 wiec kierunek jest ustawiany dokladnie pod strzale i leci ona w dół :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 w takim razie jak sprawić żeby strzała spadając obróciła się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrySec Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Przepraszam, ale w jakim sensie obróciła?? Strzala przeciez leci i spada tak jak powinna, czyli wbija sie grotem w ziemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 ee... nie jak usunę to co mówiłeś to przestaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrySec Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Już mówię że to inny sposób niż Ty pewnie masz, wraz z siłą naciągu :P W strzale to jest tak: Create: GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) image_angle=direction gravity=0.5 Step: GML image_angle=direction Colission Ziemia: GML direction_temp = direction; speed = 0; gravity = 0; direction = direction_temp; A w łuku tak: Create: GML nStr = 0; Step: GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) image_angle=direction Global Left Button: Klocek - Change sprite into sprite1 GML if nStr < 40 nStr += 0.5; Global Left Released: Klocek - Change sprite into sprite0 GML var_obj = instance_create( x, y, strzala); var_obj.speed = nStr; nStr = 0; Draw: GML draw_self(); draw_text( 4, 4, nStr); Zamiast draw_self() u Cb powinno być draw_sprite(sprite_index, image_index, 0, 0); Mam nadzieje że to wiele tłumaczy :P Jak nie to pytaj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się