Skocz do zawartości

Bohater patrzy w kierunku kursora


Caporegime

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ściągnąłem ostatnio Pro Edition, wiem, że jest w nim coś takiego jak image_angle żeby bohater patrzył tam gdzie skierowany będzie kursor myszy. Cóż jednak zrobić, dopiero się uczę i nie wiem jak dokładnie dać taki efekt. Może ktoś pomoże?

PS. Jeszcze dobrze by było jakby w kierunku myszy mógł być wystrzeliwany pocisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w step gracza

GML
direction=point_direction(x,y,mouse_x, mouse_y)

image_angle=direction

w global mouse left

GML
a=instance_create(x,y, pocisk)

a.direction=direction

a.speed=5

w outside room pocisku

GML
instance_destroy()

O tym żeby gracz nie nawalał jak z karabinu musisz poszukać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie głupie w GM, że origin decyduje o miejscu wokół którego odbywa się obrót, bo jak przestawisz origin, to obiekt przesuwa się, i jak chcesz, żeby w grze zmienić punkt wokół którego obraca się obiekt, to musisz jeszcze przesuwać obiekt i to powoduje, że nieraz "wbija się" w inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo takie rzeczy trzeba umieć ;p

Nie obraca się całego obiektu, bo wtedy sypią się kolizje.

Cały myk polega na tym, że obiekt powinien być kulką i się nie obracać, a rysowanie postaci zrobić w evencie Draw.

Tylko trzeba pamiętać aby nie używać funkcji typu image_angle bo wtedy będziemy obracać naszym obiektem i psuć sobie kolizję ;p

W create można dać

GML
angle = 0;

W step

GML
angle = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

a w draw:

GML
draw_sprite_ext(naszspritegracza,-1,x,y,1,1,angle,-1,1)

Gdzie naszspritegracza to ofkoz wpisujemy nazwę sprita naszego gracza , czy czegokolwiek ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym się jeszcze nie spotkałem, ale po przeczytaniu uważam że to jest genialne! I nawet nie muszę testować żeby wiedzieć że działa poprawnie. Czemu ja na to nie wpadłem...

 

EDIT:

To daje taki sam efekt jak maska kolizyjna, no i tyle z uciechy xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie głupie w GM, że origin decyduje o miejscu wokół którego odbywa się obrót

Sam jesteś głupi. Jak się umie to nie ma problemów. Jakby punkt obrotu był inny niż origin to by Ci przy obracaniu współrzędne się zmieniały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...