Caporegime Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Witam ściągnąłem ostatnio Pro Edition, wiem, że jest w nim coś takiego jak image_angle żeby bohater patrzył tam gdzie skierowany będzie kursor myszy. Cóż jednak zrobić, dopiero się uczę i nie wiem jak dokładnie dać taki efekt. Może ktoś pomoże? PS. Jeszcze dobrze by było jakby w kierunku myszy mógł być wystrzeliwany pocisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 w step gracza GML direction=point_direction(x,y,mouse_x, mouse_y) image_angle=direction w global mouse left GML a=instance_create(x,y, pocisk) a.direction=direction a.speed=5 w outside room pocisku GML instance_destroy() O tym żeby gracz nie nawalał jak z karabinu musisz poszukać na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Ok, dzięki, wszystko działa oprócz jednego. Mianowicie, mysz lokuje się w pewnym odstępie od gracza, i pociski lecą wtedy z kursora anie od gracza. I wtedy kiedy kursor myszy jest skierowany na przeciwnika, sam bohater patrzy troche na prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 ściągnąłem ostatnio Pro Edition Ja bym się tym nie chwalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 W którą stronę masz skierowanego sprita postaci? Musi być idealnie w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 I ustaw w sptite'cie origin na środek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 albo na środek głowy to będzie się obracał wokół właśnie tego punktu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 To jest właśnie głupie w GM, że origin decyduje o miejscu wokół którego odbywa się obrót, bo jak przestawisz origin, to obiekt przesuwa się, i jak chcesz, żeby w grze zmienić punkt wokół którego obraca się obiekt, to musisz jeszcze przesuwać obiekt i to powoduje, że nieraz "wbija się" w inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 noo, w każdym shooterze TD gość wbija mi się w ścianę jak podejdę do niej i się obrócę. Potem wyjść nie można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Dlatego, że gm nie obsługuje fizyki tylko sprawdza czy nastąpiła reakcja z innym obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 No bo takie rzeczy trzeba umieć ;p Nie obraca się całego obiektu, bo wtedy sypią się kolizje. Cały myk polega na tym, że obiekt powinien być kulką i się nie obracać, a rysowanie postaci zrobić w evencie Draw. Tylko trzeba pamiętać aby nie używać funkcji typu image_angle bo wtedy będziemy obracać naszym obiektem i psuć sobie kolizję ;p W create można dać GML angle = 0; W step GML angle = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); a w draw: GML draw_sprite_ext(naszspritegracza,-1,x,y,1,1,angle,-1,1) Gdzie naszspritegracza to ofkoz wpisujemy nazwę sprita naszego gracza , czy czegokolwiek ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKiD Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Z tym się jeszcze nie spotkałem, ale po przeczytaniu uważam że to jest genialne! I nawet nie muszę testować żeby wiedzieć że działa poprawnie. Czemu ja na to nie wpadłem... EDIT: To daje taki sam efekt jak maska kolizyjna, no i tyle z uciechy xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 a to nie daje tego samego efektu jak kolizje ustawię na kulkę? ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Ja miałem na myśli co innego, chodzi o to, jak zmieniasz originy obiekty w trakcie gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 To jest właśnie głupie w GM, że origin decyduje o miejscu wokół którego odbywa się obrót Sam jesteś głupi. Jak się umie to nie ma problemów. Jakby punkt obrotu był inny niż origin to by Ci przy obracaniu współrzędne się zmieniały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się