Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Kolejny problem. Gdy mam te czary, jestem w roomie to jak jestem w roomie na samej górze, używam czarów to helathbar z maną nie opada. Jak zejdę niżej roomu to tam przy skrzynkach działa normalnie, że mana ubywa po użyciu czarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 @up:moglbys to napisac po polsku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Obrazek Nie wiem właśnie czy te skrzynki przeszkadzają czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Hmmm to dziwne nie powinno się tak dziać jak możesz to wyślij mi to na pw lub tutaj bo chyba inaczej tego się nie da rozwiązać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Problem rozwiązany, ediepl pomógł :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Przepraszam za double post ale chciałem byście to zauważyli Szukałem po forum, kilka znalazłem , ale nie to co chciałem . Potrzebuję kodu by wróg jak zobaczył bohatera to do niego biegł, a jak dojdzie to co sekundę zabiera 1 hp , a przez ściany bohatera nie widzi i do niego nie idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 create sekunda=1 step if!collision_line(x,y,gracz.x,gracz.y,sciana,1,1) // jesli gracz widzi mobek widzi gracz { xx=gracz.x yy=gracz.y direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) speed=3 } if x=xx and y=yy {speed=0} nie rozumiem tylko a jak dobiegnie to co sekunde zabiera 1hp :D to bedzie to? event collision with gracz if sekunda=1 { global.hp-=1 sekunda=0 alarm[0]=30 //sekunda, nie? :D } event alarm0 sekunda=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Wszystko działa ALE nie zabiera mi hp co sekundę tylko tak szybko że w 2 sekundy nie mam hp wrogowi ubywa co sekundę jak do mnie podejdzie, gdzieś jest błąd w kodzie , ale nie wiem gdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 a jaki masz room speed? if sekunda=1 { sekunda=0 global.hp-=1 alarm[0]=room_speed } event alarm0 sekunda=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Daj w kolizji z wrogiem if sekunda==1 { hp-=10 sekunda=0 alarm[1]=30 } a w alarmie[1] sekunda=1 i w create nie zapomnij zdefiniować sekunda=1 @up byłeś szybszy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 ediePL - to samo napisalem post temu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Jak to pisałem tego postu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Ok, działa ale jak wróg jest obok bohatera to tak buguje się w miejscu, jak to naprawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 buguje w sensie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Tak jakby podskakuje w miejscu, że zamiast stać w miejscu to się rusza z prędkością choćby speed = 100 wokół własnej osi, nie wiem czy jest to zrozumiałe :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Dopisz if !collision_line(x,y,o.hero.x,o.hero.y,sciana,1,1) && !(distance_to_object(o_hero)<=1) {kod}else{speed=0} i usuń if x=xx and y=yy {speed=0} i xx=gracz.x yy=gracz.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 a teraz powod, zebys nie popelnil tego bledu znowu: za kazdym razem wrog szedl o dana ilosc px w kierunku gracza, lecz go przeskakiwal, bo szedl dalej niz ten byl wzgledem niego. Przez to ten dalej do niego szedl z ta sama predkoscia i tak w kolko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Dalej się ,, buguje " :( ediepl Przesłać Ci przykład ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Jak możesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 kimonek, czy ty wogole czytasz to co inni ci przyslali? if !collision_line(x,y,o.hero.x,o.hero.y,sciana,1,1) && !(distance_to_object(o_hero)<=1) {kod}else{speed=0} i usuń if x=xx and y=yy {speed=0} i xx=gracz.x yy=gracz.y i przeczytaj moj post, jesli dalej nie bedziesz kapowal, pojde sie pociac, bo nie chce zyc na swiecie pelnym debili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Jeśli masz zamiar pisać takie posty to może wcale nie patrz na ten temat. Może nie rozumie i co z tego ? Miłego cięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 zwieksz 1 do wartosci predkosci z jaka idzie ten wrog, a teraz... zegnajcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Zmieniłem już wcześniej ediepl znów pomógł , będzie WIELKI credits Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Double post, by zauważono aktywność tematu 1. Jak zrobić pasek zaklęć z wybieraniem ? Na przykład nacisnę ,, 2 " to okno numer 2 się świeci i gdy nacisnę Left mouse pressed to ten czar się uaktywnia/atakuje. 2. Jak zrobić że jak jest ,, o_bloto " to postać chodzi po tym 2x wolniej , a gdy z niego wyjdę to normalnie chodzi. 3.Jak zrobić ,, opcję " w menu , że gdy klikam na nię to jest tam np zmiana rozdzielczości , na razie to tyle. Czekam na odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 1. Create czar=1 Dodaj w keyboard digits 1 czar=1, digits 2 czar=2 itd następnie w global left button if gotowy==1 { if czar==1{ kod na czar1 } if czar==2{ kod na czar2 } } EDIT: 2.w kolizji z o_bloto speed=1.5 (chyba tak) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Ok to pierwsze jest zrobione ( potem będę robił z tym podświetleniem ) Czekam na 2 i 3 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Double post, by zauważono aktywność tematu 1. Jak zrobić pasek zaklęć z wybieraniem ? Na przykład nacisnę ,, 2 " to okno numer 2 się świeci i gdy nacisnę Left mouse pressed to ten czar się uaktywnia/atakuje. 2. Jak zrobić że jak jest ,, o_bloto " to postać chodzi po tym 2x wolniej , a gdy z niego wyjdę to normalnie chodzi. 3.Jak zrobić ,, opcję " w menu , że gdy klikam na nię to jest tam np zmiana rozdzielczości , na razie to tyle. Czekam na odpowiedzi :) Nie wyświetla mi się rysunek. ad.1. uzyj tego skryptu do sprawdzania klikniecia myszy w danym rejonie GML // mouse_region( x1, y1, x2, y2 ) return ( mouse_x > argument0 && mouse_x < argument2 && mouse_y > argument1 && mouse_y < argument3 ); //zwraca true jesli nastapi klikniece myszka we wskazanym regionie</span></span></span> i zwykłego draw_rectangle do rysowania obwódki wokół zaklęcia gdy naciśniesz klawisz 2, lub jak chcesz grubszej linii to tego skryptu GML //for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata // draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4); for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4); ad2. W zależności jak przechowujesz prędkość. Ja zazwyczaj definiuję sobie w jednym głównym obiekcie wszelkie zmienne globalne parametryzujace grę i m.in. mam global.predkosc_bohatera_normalna=10; oraz global.predkosc_bohatera_na_blocie:=5; Bohater ma zmienna krok:=global.predkosc_bohatera_normalnie i w zdazeniu sterowania bohaterem mam x:=x+/- krok I teraz w kolizji bohatera z obiektem blota podstawiam krok:=global.predkosc_bohatera_na_blocie a w step krok:=global.predkosc_bohatera_normalna ad.3. poczytaj w helpie m.in o show_menu(str,def) oraz ten wątek https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26188 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 2. GML if collision_point(x,y,o_bloto,1,1) { if (keyboard_check(ord('A'))) && place_free(x-1,y) { x-=1 } else if (keyboard_check(ord('D'))) && place_free(x+1,y) { x+=1 } if (keyboard_check(ord('W'))) && place_free(x,y-1) { y-=1 } if (keyboard_check(ord('S'))) && place_free(x,y+1) { y+=1 } }else{ if (keyboard_check(ord('A'))) && place_free(x-2,y) { x-=2 } else if (keyboard_check(ord('D'))) && place_free(x+2,y) { x+=2 } if (keyboard_check(ord('W'))) && place_free(x,y-2) { y-=2 } if (keyboard_check(ord('S'))) && place_free(x,y+2) { y+=2 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Błoto działa, dzięki ediepl :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 global.predkosc_bohatera_normalna=10; oraz global.predkosc_bohatera_na_blocie:=5 Do takich rzeczy warto użyć crtl+shift+N ( stałe ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się